Compania low-cost îşi va accelera creşterea în România, Italia, Germania şi Polonia pentru a profita de restructurările efectuate de operatorii aerieni în acele state, inclusiv Air Berlin Plc şi Alitalia SpA. Compania irlandeză a înregistrat un profit de 1,316 miliarde de euro (1,47 miliarde de dolari) în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2017, faţă de o estimare cuprinsă între 1,3 şi 1,35 miliarde de euro, dar în linie cu previziunile analiştilor.
Preţul biletelor ar putea scădea cu 5-7% în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2018, faţă de un declin de 13% în anul precedent, a prognozat Ryanair.
Compania operează 1.800 de zboruri zilnice în 33 de ţări şi în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie a transportat 120 de milioane de pasageri, în creştere faţă de estimarea iniţială de 116 milioane. Obiectivul Ryanair de a transporta 130 de milioane de pasageri în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2018 implică o creştere de aproximativ 8%, faţă de avansul de 13% din acest an. "Suntem încântaţi să raportăm o creştere de 6% a profitului după taxe în pofida condiţiilor dificile, provocate de atentatele din unele oraşe europene şi de deprecierea semnificativă a lirei sterline în urma votului din iunie 2016", a afirmat directorul general Michael O'Leary.
Marţi, Ryanair a anunţat un program de răscumpărări de acţiuni, în valoare de 600 de milioane de euro, astfel încât totalul returnat acţionarilor din 2008 va depăşi 5,4 miliarde de euro. Factorul de încărcare (numărul scaunelor sunt ocupate la fiecare zbor) s-a situat la 93%, în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2017.
Rezultatul referendumului din Marea Britanie a sporit volatilitatea de pe pieţele financiare şi a dus la o depreciere semnificativă a lirei sterline.
Ryanair operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Timişoara, Bucureşti şi Craiova. Anul trecut, compania a avut în România 2,6 milioane de pasageri, iar, pentru acest an, estimează o creştere de 40%, după ce vor fi introduse patru noi rute.Agerpres