Deși afirmă că “proiectul de dezvoltare, (este) probabil necesar şi util, fără îndoială, pentru România”, reprezentanții USR susțin că terenul Romexpo poate fi vândut și, totodată, că Statul nu câștigă nimic din proiectul legii Romexpo.
 
Așa cum am mai arătat în intervențiile anterioare, terenul Romexpo nu este unul viran și nici unul liber de sarcini, neputând fi vândut.
 
Regimul juridic al terenului stabilește clar că până în anul 2053, deci încă 33 de ani, CCIR are drept de folosință asupra acestuia și, în plus, aici sunt edificate construcțiile aflate în proprietatea Romexpo.
 
Ceea ce se sugerează prin afirmații abuzive este că Statul român ar putea vinde  terenul de sub casa unei persoane private. Așa cum am mai arătat, despăgubirile pe care Statul le-ar datora CCIR și Romexpo depășesc cu mult valoarea speculată a terenului. În egală măsură, din informațiile noastre, valoarea reală a terenului este de maxim 200 mil. EUR.
 
Reamintim că, potrivit studiului întocmit de una dintre companiile de audit din Big Four, avantajele pe care Statul român le va obține din proiectul noului Romexpo sunt următoarele:
 
În faza de construcție, de până la cinci ani, dezvoltarea noului Romexpo va genera mai mult 994 mil. de lei la bugetele locale și național, dintre care peste 580 mil. de lei în primii trei ani și peste 414 mil. de lei în ultimii doi ani ai construcției.
În perioada de funcționare, într-un singur an, noul Romexpo va contribui cu mai mult de 1,7 miliarde de lei la bugetul de stat.
 
Proiectul noului Romexpo va genera, potrivit aceluiași studiu de specialitate, peste 32.000 de locuri de muncă, ceea ce reprezintă mai mult decât forța de muncă aferentă unui județ mediu din România.