Facebook a avut parte de cea mai cruntă perioadă din existența sa. Serviciile platfomei de socializare au fost nefuncționale mai bine de șase ore. Compania a anunțat, ulterior, că a depistat cauza masivei întreruperi a serviciilor pe platformele sale. Au fost afectate și Whatsapp și Instagram.
Vicepreședintele Facebook însărcinat cu infrastructura, Santosh Janardhan, a arătat, într-o postare, că pana masivă de luni a fost provocată de schimbările de configurație pe care compania le-a făcut routerelor ce coordonează traficul între centrele sale de date.
„Perturbarea traficului rețelei a avut un efect în cascadă asupra comunicării între centrele de date, ducând la întreruperea serviciilor”, a comentat Janardhan.
Mesajul către utilizatori: Vă mulțumim că ați avut răbdare cu noi
Reluarea treptată a serviciilor Facebook a fost anunțată de companie printr-un mesaj distribuit pe Twitter.
„Către uriașa comunitate de oameni și afaceri din lume care depind de noi: ne pare rău. Am lucrat din greu pentru a restabili accesul la aplicațiile și serviciile noastre și suntem bucuroși să vă anunțăm că acestea revin acum online. Vă mulțumim că ați avut răbdare cu noi”, s-a arătat în mesajul distribuit.
Jurnaliștii de la The New York Times au dat publicității o notă internă Facebook. Potrivit documentului, o echipă restrânsă de specialiști ai companiei a fost trimisă la centrul de date Facebook din Santa Clara, statul California, pentru a proceda la resetarea manuală a serverelor.
Zi neagră pe bursă
Trebuie subliniat că peste șase ore, românii dar și oameni de pe întreg globul, au rămas fără Facebook. Defecțiunea s-a constatat luni, în jurul orei 18.30. Cei mai mulți utilizatori s-au îndreptat către Twitter și alte platforme pentru a sesiza incidentul global. În cazul României, downdetector.com a consemnat un vârf al raportărilor în jurul orei 19, cu aproape 5.000 de incidente semnalate.
Luni a fost o zi neagră pentru Facebook și pe bursă, relatează presa internațională. Titlurile au deschis pe pierdere și înregistrau o corecție de 5,3 procente în tranzacțiile bursiere de luni după-amiază (după ora coastei de est în SUA, n.r.), pentru a închide ziua cu o pierdere de 4,89%. Cu circa 13 milioane de dolari venituri din publicitate în fiecare oră, Facebook a pierdut, aparent, peste 60 de milioane de dolari în timpul penei prelungite a serviciilor platformei, remarcă Fortune. Pierderea pe bursă la nivelul zilei de luni, aproximativ 26 de miliarde de dolari, a fost mult mai mare.