Povestea renumitului cofondator al Microsoft a străbătut întreaga lume de când acesta a pus bazele unui imperiu dintr-un garaj din Albuquerque. Aceasta este rețeta de succes din spatele unuia dintre cei mai bogați oameni ai planetei.
Conform sfaturilor oferite de către renumitul Bill Gates, acestea sunt caracteristicile care diferențiază un lider de succes de către un manager de rând.
Cum se diferențiază un lider de restul lumii
În timp ce era CEO al Microsoft, Bill Gates a stabilit anumite principii de leadership care sunt mai aplicabile ca niciodată în actuala perioadă pandemică, conform inc.com
„În drumul către următorul secol, liderii vor fi cei care îi vor încuraja pe ceilalți”, a subliniat Gates, miliardar și cofondator al Fundației Bill & Melinda.
Într-un moment în care liderii sunt forțați să își adapteze organizațiile la telemuncă, un lucru a devenit mai sigur ca niciodată: liderii se diferențiază prin încurajarea oamenilor în vremuri de incertitudine.
Încurajarea potea lua multe forme. Liderii trebuie să facă orice pentru a își proteja angajații și afacerea, să simpatizeze cu nevoile altora și să fie conștienți de sănătatea mintală a celor din echipa lor.
Regulile de aur
Conform sursei menționate, rolul oricărui lider implică necesitatea unui răspuns proactiv în fața provocărilor cu care echipa lor se confruntă. Un lider bun este conștient de sănătatea mintală a angajaților, în contextul în care izolarea socială le poate afecta familiile și starea economică.
„Când angajații văd că liderii și managerii își iau zile libere pentru a avea parte de o pauză mintală, aceștia capătă un fel de permisiune nespusă de a face același lucru fără a le fi frică de repercusiuni”, a spus dr. Natalie Baumgartner, șef al forței de muncă la Achievers.
Oamenii sunt creaturi emoționale iar acestea sunt vremuri emoționale, subliniază sursa menționată. Liderii ar trebui să pună mai puțin accent pe perfecțiune. În schimb, ei ar trebui să ofere un medie de muncă unde angajații se pot exprima liber.
„Vulnerabilitatea emoțională este una din cele mai importante calități pe care le poate avea un lider. Munca alcătuiește o bună parte a vieții noastre iar deconectarea emoțională timp de 8 ore în fiecare zi poate provocata o deconectare față de alte aspecte ale vieții, astfel reducând increderea de sine”, a explicat Jason Tan, CEO al companiei Sift.