Spre exemplu dacă într-un restaurant se ascultă muzică clasică, clientul are tendința de a supraestima calitatea produselor oferite, pe care le asociază cu muzica pe care o aude, ceea ce îl determină să plătească mai mult decât ar trebui.
Același principiu se confirmă și dacă într-un într-un magazin de vinuri se ascultă muzică clasică, în loc de muzică pop, compărătorul este determinat să achiziționeze un vin mai scump.
În timp ce, majoritatea magazinelor de haine folosesc muzică „trendy, up-tempo”, iar unele magazine de cafea merg pe muzică „lounge”.
Magazinele alimentare folosesc în general un playlist cu 40 de hit-uri. Ritmul este mai lent dimineața, atunci când cumpărătorii sunt mai în vârstă și devine allegro odată cu apropierea serii.
Şi muzica de Crăciun care se poate auzi în magazine şi restaurante în această perioadă a anului are rolul ei. Pentru că fiind o perioadă în care ,,starea de bine” este mult mai accentuată, cumpărătorul va ajunge să cumpere mai mult decât şi-a propus, spiritul sărbătorior fiind puternic accentuat de ambianţa muzicală din magazine.