Marcel Ciolacu a trimis Corpul de Control la toate cele 16 ministere
Premierul României, Marcel Ciolacu, a trimis Corpul de Control la toate cele 16 ministere şi la instituţiile din subordinea lor pentru a verifica dacă măsurile de reorganizare şi debirocratizare sunt respectate.
Cine nu a înţeles că reducerea risipei şi a cheltuielilor sunt absolut necesare, o să aibă o surpriză, a avertizat el. Cei care nu au tratat cu toată seriozitatea această problemă vor răspunde politic, a spus politicianul.
„Cine nu a înţeles că reducerea risipei bugetare şi a cheltuielilor statului sunt absolut necesare pentru a echilibra bugetul o să aibă o surpriză.
Am trimis deja Corpul de Control al Prim-ministrului simultan la toate cele 16 ministere şi instituţii din subordine pentru a verifica dacă măsurile de reorganizare şi debirocratizare, pentru care Guvernul şi-a asumat răspunderea în Parlament, sunt respectate.
Nu am glumit, iar cei care nu au tratat cu toată seriozitatea această problemă vor răspunde politic”, a scris premierul României într-o postare pe Facebook.
Corpul de Control al primului-ministru
Corpul de Control al Prim-Ministrului este o structură care face parte din Guvern și se află sub conducerea directă a Prim-Ministrului. Nu are personalitate juridică proprie și este finanțat din bugetul de stat, prin Secretariatul General al Guvernului.
Rolul său este de a verifica activitatea ministerelor, instituțiilor publice subordonate Guvernului, agențiilor, companiilor de stat și altor organizații care primesc bani publici. Se ocupă de controale administrative și monitorizarea modului în care aceste instituții își desfășoară activitatea.
Corpul de Control verifică proiectele și investițiile finanțate din bugetul de stat, derulate de autoritățile locale și instituțiile publice aflate în subordinea acestora, respectând principiul autonomiei locale.
- Guvernul își propune să creeze condiții pentru dezvoltarea sustenabilă a României, având o administrație publică integră și eficientă prin:
- Continuarea procesului de transparență în administrație, prin publicarea online a datelor și informațiilor despre cheltuielile publice, contractele de achiziții și alte informații importante despre instituțiile statului, de la Guvern la primării, pentru a le face accesibile tuturor cetățenilor.
- Mutarea cât mai multor proceduri administrative în online, pentru a reduce riscurile de corupție și comportamente imorale sau neetice.
- Standardizarea și modernizarea regulilor și capacităților de control ale autorităților statului, pentru a evita suprapunerile inutile.
- Întărirea măsurilor de control și prevenire a corupției și comportamentului neetic al angajaților.