Ipsos, cea mai mare companie de cercetare de piață online din România și Internet & Mobile World, proiect al grupului Universum Events, prin „Raportul de digitalizare a pieței de business din România (2018, 2017)” arată percepția românilor, specialiști și manageri din companii cu cifră de afaceri de până la 5 milioane de euro, asupra gradului de digitalizare și a schimbărilor reflectate la nivel de business și în automatizarea proceselor, ce sectoare au nevoie de îmbunătățiri și care este impactul digitalizării la scară largă asupra mediului de business privat.

Conform studiului, liderii în asimilarea și implementarea tehnologiilor digitale în companiile românești sunt angajații din departamentele de IT și marketing, urmați de CEO și managementul companiei, în comparație cu alte țări din Europa, precum Franța, Germania, UK, unde procesul de digitalizare începe cu CEO și managementul companiilor și este extins către angajați. Aproximativ 60% dintre respondenți consideră că procesul de digitalizare în companiile în care lucrează este mai degrabă unul autodidact, aceștia căutând și implementând la nivel individual tehnologii digitale care să îi ajute în optimizarea activității zilnice profesionale.
Chiar dacă CEO și managerii din companii nu par a fi primii promotori ai digitalizării businessului, același studiu arată faptul că peste 89% dintre respondenți au observat creșterea interesului top managementului față de asimilarea sistemelor digitale și implementarea lor în beneficiul companiilor pe care le conduc:
“În ultimii 4 ani am remarcat un interes din ce în ce mai crescut din partea managerilor companiilor românești în a interacționa și a înțelege cum îi poate ajuta digitalizarea în dezvoltarea businessului pe care îl conduc, fapt pe care îl resimțim prin creșterea gradului de participare a CEO și a persoanelor de decizie din companii la evenimentele de profil pe care le organizăm, alături de profesioniști din Marketing, IT, E-commerce din toate industriile”, menționează Alexandru Măxineanu, Universum Events, Project Manager al evenimentului Internet & Mobile World, aflat la a 8-a ediție, cu aproape 10.000 de participanți.
De asemenea, impactul pozitiv al digitalizării se observă și în creșterea gradului de dezvoltare de soluții digitale custom (29%), care depășește cu două puncte procentuale achiziționarea de tehnologii digitale implementate la scară largă în diferite industrii la nivel mondial. Raportul reușește să creioneze și un top al proceselor digitale care vor impacta sectorul privat din România, concentrând astfel și bugete de investiții în următorii 3 ani: automatizarea proceselor (62%), urmată de Big Data & Cloud (56%) și analiza predictivă (55%).
Întrebați despre gradul de maturitate digitală a companiei în care activează, 30% dintre respondenți consideră că mediul profesional în care își desfășoară activitatea este în stadiul de “evaluator digital”, adică îmbrățișează cu pași mărunți revoluția digitală și planifică în timp, la nivel macro, absorbția ei completă în ADN-ul businessului.
În ceea ce privește impactul pe care îl va produce digitalizarea în companiile românești în următorii 3 ani, 1 din 2 respondenți cu funcție de management consideră acest demers unul disruptiv în activitatea businessului.
Întrebați despre digitalizarea în sectorul public, respondenții chestionați consideră că Educația și Sănătatea au nevoie de o îmbunătățire a tehnologiilor digitale folosite, cu atât mai mult cu cât ambele au interacțiune continuă și comunicare aproape neîntreruptă cu populația țării. De altfel, ambele sectoare de activitate publică sunt medii dinamice, educaționale și informaționale. 
Complet digitalizată, la începutul procesului sau în prospecțiune de a implementa, percepția a aproape 50% dintre respondenți este că organizația în care activează este aproape de conceptul de „companie digitală ideală”, peste 80% dintre aceștia considerând că am intrat deja în era digitală. Iar cu un procent încurajator de curiozitate (84%) și optimism (74%), așteptăm cu interes rezultatele și efectele pe termen lung ale fenomenului digitalizării. 
Raportul de digitalizare a pieței de business din România (2018, 2017) este realizat pe un eșantion relevant de 1361 respondenți, dintre care 758 respondenți în anul 2017 și un număr de 603 respondenți în 2018, aceștia din urmă având următoarele caracteristici demografice:  vârsta medie de 35 ani, 61% bărbați și 39% femei, în funcții de execuție și de decizie (manageri, CEO) din companii medii și mari din domeniile IT, Internet și E-Commerce, Advertising, servicii Financiare și altele. 29% dintre companiile implicate în studiu depășesc 5 milioane de euro cifră de afaceri. Rapoartele comparative pe țări au fost bazate pe studii realizate de Ipsos în anii 2017 și 2018. Raportul poate fi preluat și publicat doar cu menționarea sursei: Internet & Mobile World și link către www.imworld.ro.

 

Transformarea digitală este principala tematică a celei de-a VIII-a ediții IMWorld, desfășurată pe 2-3 octombrie 2019, Romexpo Pavilion B1, București. Evenimentul atrage peste 9,500 de participanți din mediul business, aducând în același loc peste 150 de speakeri locali și internaționali și mai mult de 140 de companii expozante cu soluții din IT & digital. Biletele la preț promoțional sunt disponibile acum pe www.imworld.ro.

Grupul internaţional de origine franceză Ipsos ocupă numărul 3 global în domeniul cercetării de piaţă, este listat la Bursa din Paris şi este prezent în 89 de ţări. În România, grupul Ipsos este prezent prin două entităţi, Ipsos România şi Ipsos Interactive Services şi are peste 1.000 de angajaţi.