Consiliul Județean Bihor a desemnat constructorul pentru noul pasaj subteran din Oradea
Consiliul Județean Bihor a finalizat procesul de selecție pentru constructorul pasajului subteran de la intersecția străzilor Tudor Vladimirescu și Oneștilor din Oradea, desemnând asocierea de firme formată din Global Industrial (lider), CML.RO S.R.L. și DP Proiect drept câștigătoare.
Oferta acestei asocieri, în valoare de 31,26 milioane lei, fără TVA, a fost considerată cea mai avantajoasă dintre cele cinci propuneri primite.
Pasajul subteran va avea o lungime de 191 metri și este parte integrantă a unui proiect mai amplu, menit să îmbunătățească fluența traficului în zona cartierului Ioșia.
”Consiliul Judeţean Bihor a desemnat, în urma evaluării celor 5 oferte depuse, constructorul pentru pasajul subteran de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu şi Oneştilor din Oradea. Licitaţia a fost câştigată de asocierea de firme GLOBAL INDUSTRIAL (Leader), CML.RO S.R.L. şi DP PROIECT, care a depus cea mai bună ofertă, în valoare de 31.268.223,69 lei, fără TVA”, anunţă CJ Bihor.
Potrivit anunțului CJ Bihor, termenul de proiectare este stabilit la două luni, urmat de o lună pentru obținerea avizelor, iar execuția lucrărilor va dura aproximativ 12 luni.
Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, precum și din bugetul Consiliului Județean Bihor.
Dacă nu vor exista contestații, contractul de proiectare și execuție va fi semnat pe 5 noiembrie. Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a subliniat importanța acestui pasaj pentru îmbunătățirea conexiunilor între zona Sântandrei, cartierul Ioșia și centrul orașului Oradea, având în vedere și viitoarele lucrări la nodul rutier al drumului expres Arad – Oradea.
„Pasajul subteran va asigura fluenţa traficului în zona cartierului Ioşia. Alături de pasajul subteran de la intersecţia străzilor Decebal cu Tudor Vladimirescu, proiect în lucru al Primăriei Oradea, noua infrastructură va asigura o bună conexiune între zona Sântandrei, cartierul Ioşia şi zona centrală a oraşului Oradea, după ce şi nodul rutier al drumului expres Arad – Oradea va fi realizat. Până la începutul anului viitor se va realiza proiectul tehnic. Din ianuarie vor începe lucrările: relocarea reţelelor de utilităţi din zonă, forajele şi excavaţiile. Până la sfârşitul anului viitor lucrările vor fi terminate, iar pasajul va fi deschis circulaţiei”, a precizat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.
Proiecte conexe
În plus, autoritățile locale lucrează la alte șase pasaje în Oradea și în zona metropolitană, incluzând patru pasaje la ieșirile din oraș spre Arad, Cluj și Satu Mare, un pasaj la ieșirea din Oșorhei spre Cluj și un altul pe centura Oradea, care va traversa calea ferată ce leagă Oradea de Sânmartin – Băile Felix.
Aceste investiții vizează îmbunătățirea infrastructurii rutiere și optimizarea circulației în întreaga regiune.
Drumul județean Oșorhei – Copăcel, 90% gata
Tot pe Facebook, Consiliul Județean Bihor a mai anunțat că lucrările de reabilitare a drumului județean DJ 767E Oșorhei – Copăcel au ajuns la un stadiu fizic de 90%.
Miercuri, 23 octombrie, constructorii au finalizat așternerea stratului de uzură pe ultimii 1,4 km.
”Se mai lucrează la amenajarea drumurilor laterale, podurilor de acces auto și șanțurilor pereate. De asemenea, se montează indicatoarele rutiere.
Urmează să fie realizate lucrările de semnalizare, aplicarea marcajelor și montarea parapetelor de siguranță”, anunță CJ Bihor pe Facebook.