În replica, premierul Boc a anunţat că cel puţin doi ani de la darea în folosinţă a Autostrăzii Vestului se va circula gratis pe ea. Premierul Emil Boc a spus că nu se pune, deocamdată, problema introducerii unor taxe de autostradă, însă subiectul va fi adus în discuţie în 2013 „în exerciţiul financiar următor”, după ce Guvernul va fi realizat mai multe tronsoane din coridorul IV Paneuropean (n.r. autostrada Sibiu – Piteşti sau Comarnic – Braşov în parteneriat public-privat).
Însoţit în inspecţie de primarul Aradului, Gheorghe Falcă, şi de alţi oameni politici PDL, în principal arădeni, premierul nu a avut nicio întrevedere cu reprezentanţii municipalităţii de pe Bega, care nu au participat la vizită. Boc nu a venit, aşa cum se anunţase anterior, de ministrul Anca Boagiu, însă s-a declarat mulţumit de stadiul lucrărilor.
În momentul de faţă, din cei 32 de kilometri ai autostrăzii, 21,5 km sunt acoperiţi cu asfalt, ceea ce reprezintă 74,8% din total. Potrivit informăriid e pe masa premierului, lucrările avansaseră numai până la 63%, de unde şi surpriza să vadă o şosea mai lungă şi bine făcută.
Lucrările la Autostrada Vestului vor fi încheiate în trimestrul al patrulea al acestui an, urmând, ca din 15 decembrie, să se poată circula fără restricţii, pe cele patru benzi. Ulterior, finisajele vor fi terminate în trimestrul al doilea al anului viitor.
„Această parte de ţară beneficiază de cele mai importante resurse europene şi publice pentru infrastructură. Este vorba despre autostrada Arad – Timişoara, centura Aradului, tronsoanele Timişoara – Lugoj şi Arad – Nădlac. Dacă se lucrează în acelaşi ritm, autostrada va fi gata. Se lucrează mult mai bine decât la Bucureşti – Ploieşti, unde am dubii că vor termina la timp”, a spus Emil Boc, la kilometrul 37 al noii artere.
Constructorii Autostrăzii Timişoara – Arad au început lucrările în ianuarie 2009 şi ar fi trebuit să se finalizeze în doi ani, respectiv ianuarie 2011. Lucrarea costă 270 de milioane de euro, bani din care 74% provin dintr-un împrumut de la Banca Europeană pentru Investiţii, iar restul au fost asiguraţi de Guvernul României.
Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, care l-au însoţit pe premier, construcţia primului tronson din autostrada Timişoara-Lugoj va demara la sfârşitul lunii august, în timp ce lucrările la tronsonul de autostradă Arad-Nădlac vor începe în luna septembrie.