Președintele Klaus Iohannis a ținut să puncteze că, indiferent de poziționările politice în anul electoral care urmează, interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze. El a ținut să arate că acest pod suspendat peste Dunăre leagă, începând de astăzi, județele Brăila și Tulcea.
„Aceasta este cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele trei decenii. Este al treilea pod ca mărime din Europa. Avem o nouă dovadă cât se poate de puternică, a faptului că și în România, dacă există voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură”, a spus șeful statului.
Iohannis își dorește o Românie mai conectată
În opinia sa, construcția realizată este cu certitudine una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizată cu fonduri europene, cu expertiză internațională de referință și cu tehnologie de ultimă generație.
„Indiferent de poziționările politice, de dezbaterile și obiectivele pe care partidele și le propun pentru anul electoral care urmează, interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze. Țara noastră are acces la un volum semnificativ de fonduri europene iar o proporție semnificativă din aceste sume este alocată dezvoltării infrastructurii de transport.
Ne dorim cu toții o Românie mai conectată, cu drumuri mai multe, mai bune și mai sigure. Infrastructura de transport are un potențial imens de stimulare a dezvoltării economice și de creștere a calității vieții, îndeosebi pentru comunitățile locale”, a subliniat Iohannis.
Implementarea PNRR, examen de maturitate politică
El a arătat că implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență, în paralel cu finalizarea pregătirii cadrului financiar multianual, reprezintă un examen de maturitate politică și economică pe care România nu are voie să îl rateze.
„Fondurile europene constituie sursa principală de finanțare a modernizării și dezvoltării infrastructurii noastre de transport. Faptul că finanțările destinate infrastructurii mari au cel mai mare grad de absorbție arată că s-a înțeles pe deplin importanța acestor proiecte (…) Mai mult, îmi doresc ca în următorii ani statisticile privind numărul de accidente rutiere să se schimbe semnificativ în bine. Nu este un secret pentru nimeni că suntem de ani buni în fruntea clasamentelor europene la aceste statistici negre”, a mai spus președintele.
Iohannis a arătat că podul care intră astăzi în circulație reprezintă un prim pas deosebit de important în atingerea unor obiective privind conectivitatea, fluidizarea traficului de tranzit și siguranța rutieră.
Cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989
La rândul său, președintele PNL, Nicolae Ciucă, a subliniat că este cel mai complex și cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989.
„Este un motiv de mândrie națională. România reia obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar. Toți cei implicați am demonstrat că România poate construi spectaculos”, a punctat acesta.
Sorin Grindeanu a ținut să menționeze, la rândul său, că acesta este un pod pe care l-ar denumi un pod al speranței, un pod al unirii, un pod al speranțelor pentru toți românii.
Podul suspendat de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa şi cea mai mare investiţie de infrastructură din ultimii 30 de ani, este inaugurat joi. Podul are o lungime de peste 19 kilometri şi conţine aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone. Valoarea actualizată a proiectului depăşeşte 2,5 miliarde de lei.