S-a inaugurat prima linie de cale ferată nou construită în România după 1989

CFR SA a deschis astăzi circulaţiei tronsonul de cale ferată Sighişoara – Coşlariu şi Podul Arc, ce traversează Târnava Mare. Cele două tuneluri şi podul, care fac parte din acest tronson, sunt primele nou construite în România după 1989.

Asocierea de constructori FCC Azvi a realizat podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, între Sighişoara şi Aţel. Podul feroviar, în formă de arc cu o deschidere de 125 m, este situat între Sighişoara şi Aţel şi asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighişoara (401 m) şi tunelul Daneş (969 m).

Tunelul Daneş este cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit în România după 1989. Cele două tunele permit atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara – Aţel.

Tronsonul face parte din linia de cale ferată Braşov-Simeria, parte a Coridorului IV paneuropean, şi are o lungime de 23,3 kilometri. Valoarea contractului atribuit de CFR SA a fost de 207,7 mil. euro.