Grupul auto german Volkswagen AG a ajuns la un acord cu doi dintre furnizării săi de componente, punând astfel capăt unui conflict care a afectat producţia de autoturisme Golf şi Passat.
Prevent Group va relua livrările de componente cât mai rapid posibil, iar uzinele Volkswagen afectate vor reveni treptat la un ritm normal de producţie, a precizat grupul german, fără a oferi detalii cu privire la termenii acordului convenit cu furnizorii. La rândul lor, furnizorii Volkswagen: CarTrim, care produce scaune, şi ES Automobilguss, furnizor de piese componente pentru cutii de viteză, au confirmat că s-a ajuns la un acord, fără a preciza însă natura acestuia.
CarTrim şi ES Automobilguss, ambele societăţi controlate de Prevent Group, au acuzat Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, că a anulat fără explicaţii şi despăgubiri contractele cu ei şi drept represalii au decis să îşi întrerupă livrările. În urma deciziei celor doi furnizori, Volkswagen a fost nevoit să îşi reducă producţia la şase uzine, ceea ce a afectat aproximativ 28.000 de angajaţi de la VW.
Ministerul german al Economiei a intervenit în acest dosar şi a cerut celor două părţi să-şi soluţioneze rapid disputele.
Analiştii de la UBS au calculat că numai oprirea producţiei la uzina VW de la Wolfsburg timp de o săptămână ar costa până la 100 milioane de euro. Riscul ca veniturile Volkswagen să fie reduse din cauza disputei cu furnizorii vine între-un moment în care grupul german vrea să îmbunătăţească profitabilitatea principalei sale mărci prin reducerea cheltuielilor cu un miliard de euro pe an.
Grupul Volkswagen controlează 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania iar la nivel mondial are peste 600.000 de salariaţi. Grupul german nu a anunțat dacă și în ce mod, a fost rezolvată și problema despăgubirilor solicitate de Prevent.
Citește și: Se întețește războiul dintre furnizori și producătorii de mașini