Înfiinţarea Asociaţiei Române de Publicitate Exterioară (sau ROAA) vine în întâmpinarea dorinţei comune a membrilor săi de a constitui un organism unitar, cu menirea de a ajuta în mod real şi constructiv la dezvoltarea si standardizarea pieţei de outdoor din România.

Membrii fondatori ai asociaţiei sunt reprezentaţi de principalii jucători pe piaţa de publicitate outdoor din România:

Euromedia & Betacons
Ca parte din grupul austriac Epamedia International, preocuparea centrală a companiilor o reprezintă designul responsabil al spaţiului public prin inovație și dezvoltare continuă. Pe piața din România Euromedia și Betacons îmbină valorile tradiționale ale pieței de outdoor cu cele noi necesare unui domeniu nou, dinamic și inovator.

Affichage Romania
Membră a grupului elveţian Affichage Holding, Affichage România a manifestat un interes deosebit pentru dezvoltarea industriei outdoor și s-a impus pe piaţă prin eforturile de introducere şi susţinere a noi standarde de inovaţie şi calitate.

News Outdoor România
Parte din News Outdoor Group, echipa News Outdoor România se mândreşte cu angajamentul faţă de serviciile de calitate oferite clienţilor săi şi interesul şi devotamentul continuu pentru soluţii inovatoare în domeniul publicităţii exterioare.

În primul său an de activitate, preşedinţia asociaţiei va fi asigurată de dna. Raluca Grigorescu, Chief Operating Officer la News Outdoor România.

Printre obiectivele care stau ca fundament al înfiinţării Asociaţiei Române de Publicitate Exterioară se află dezvoltarea şi promovarea standardelor de calitate de comun acord recunoscute de toţi membrii Asociaţiei, dar şi facilitarea schimbului de experienţă în domeniu între membrii săi. Toate acestea au ca scop îmbunătăţirea eficienţei individuale, a capacităţii de adaptare la schimbările pieţei şi concurenţa cu alte medii complementare, şi nu în ultimul rând asigurarea celor mai bune servicii. De asemenea, Asociaţia îşi propune să dezvolte, promoveze şi protejeze interesele membrilor săi prin activităţi de relaţii publice desfăşurate atât cu clienţii, dar şi cu autorităţile publice sau consumatorii, pe plan intern şi internaţional.

În acelaşi timp, un alt obiectiv important al Asociaţiei va fi implementarea standardelor şi bunelor practici în publicitatea exterioară in Romania. Acest lucru presupune inclusiv realizarea de studii de audienţă specifice industriei şi totodată punerea în valoare a întregului domeniu outdoor prin colaborarea şi cooperarea cu alte organizaţii naţionale şi internaţionale interesate.

Proiectele de început ale Asociaţiei includ, într-o primă etapă, evaluarea panourilor publicitare stradale conform unor criterii unanim acceptate de către membrii săi, dar şi monitorizarea cheltuielilor de publicitate pe acest canal media.