Aplicaţia mobilPay MasterCard Mobile este disponibilă pentru telefoane smart pe iOS şi Android, ulterior urmând să fie adăugate şi alte platforme. Aplicaţia poate fi descărcată gratuit în Google Play şi App Store şi folosită pentru plăţi diverse, cum ar fi cele de facturi, pentru reîncărcarea cartelelor preplătite sau pentru produse şi servicii furnizate de comercianţii parteneri.

La momentul lansării, aplicaţia va permite plata facturilor emise de Orange România şi reîncărcarea cartelelor preplătite ale operatorilor principali de telefonie mobilă. De asemenea, pe lângă produsele şi serviciile generale, vor exista şi oferte exclusive pentru utilizatorii mobilPay MasterCard Mobile.
 
„mobilPay MasterCard Mobile este prima aplicaţie de plăţi mobile remote din România cu ajutorul căreia clienţii posesori de carduri MasterCard pot plăti cu telefonul pentru produse şi servicii prezentate de comercianţii parteneri”, a declarat Gabriel Ghiţă, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.

„Această aplicație va produce o revoluție pe plan local în domeniul cumpărăturilor și al plăților de produse și servicii”, a explicat Antonio Eram, CEO Netopia mobilPay. „Vom asista la un proces prin care, treptat, telefonul mobil va lua locul portofelului. Românii vor putea să cumpere din ce în ce mai multe produse și să-și achite facturile de oriunde și în cel mai simplu mod posibil, printr-o singură aplicație, de pe telefon”, a adăugat acesta.
 
După ce descarcă aplicaţia, utilizatorii trebuie să se înregistreze, completând câteva date personale: nume, prenume, adresă de e-mail şi număr de telefon. Accesul în aplicaţie este securizat printr-un cod mPIN (mobile PIN) format din 6 cifre, definit iniţial de utilizator şi solicitat de fiecare dată când acesta deschide aplicaţia. Clienţii pot face plăţi în mobilPay MasterCard Mobile cu orice card MasterCard, iar înregistrarea cardurilor este necesară o singură dată.

Potrivit lui Gabriel Ghiţă, în România sunt 2,5 milioane de smartphone-uri, iar această aplicaţie ţinteşte 1,5 milioane dintre aceştia. “Dacă atingem şi 5% dintre ei suntem mulţumiţi”, a declarat Antonio Eram.  “Nu avem deocamdată stabilit un target de clienţi pentru noul serviciu. Ne propunem să facem trecerea de la e-commerce la plăţile de pe telefonul mobil, iar demersul nostru îşi propune o educare a publicului, în primă etapă, vrem să fim deschizători de drum”, a adăugat Eram.