După cum a dezvăluit proiectul GLAMI Fashion (Re)search, sustenabilitatea este un subiect de interes pentru cumpărătorii români – aproape jumătate au declarat că sunt interesați de moda sustenabilă atunci când fac achiziții online. Preocuparea pentru sustenabilitate în România urmează tendințele deja existente în Europa, unde apar mai multe branduri de modă care încearcă să producă articole de îmbrăcăminte și accesorii cu grijă pentru Pământ și cei din jur. Unele dintre aceste magazine online pot fi găsite pe www.glami.eco, o nouă destinație online pentru moda sustenabilă.
www.glami.eco este o inițiativă a motorului de căutare de modă GLAMI (platformă care s-a născut în 2013 și a fost lansată în România în 2017). Este un proiect demarat de o echipă tânără și pasionată, convinsă că moda sustenabilă este calea de urmat.
Proiectul GLAMI.eco a fost lansat ca o continuare a inițiativelor axate pe sustenabilitate pe care GLAMI le-a introdus pe platformele locale, printre care și www.glami.ro, care au inclus: filtre de materiale și modă sustenabilă, un ghid al materialelor, o mai bună evidențiere a mărcilor locale și a poveștilor lor.
Ca urmare a reacțiilor pozitive din partea utilizatorilor, GLAMI a decis să creeze GLAMI.eco, dedicat exclusiv modei sustenabile. „GLAMI este o platformă care reunește 3.000 de magazine online și peste 45 de milioane de vizitatori pe lună în 15 țări, așa că am văzut o ocazie de a promova schimbarea mediului înconjurător într-un mod responsabil. Avem deja peste 250 de branduri sustenabile într-un singur loc, pe GLAMI.eco și suntem siguri că acesta este doar începutul”, spune Tomáš Hodboď, CEO GLAMI.
Platforma este un proiect independent, un motor de căutare de modă sustenabilă conectat la branduri și magazinele online, dar fără niciun compromis. Pentru înregistrarea pe www.glami.eco, trebuie respectate o serie de criterii: materiale, producție, condiții de muncă, transparență a producției și certificări (de exemplu: certificarea ecologică GOTS, de comerț echitabil, BlueSign).
Moda sustenabilă în România
Consumatorii români sunt interesați să cumpere articole de modă sustenabilă; cu toate acestea, au nevoie de mai multe informații despre ce înseamnă sustenabilitatea și cum pot identifica brandurile sustenabile – aproape jumătate dintre cumpărătorii români nu știu ce face un articol vestimentar să fie sustenabil.
Jumătate dintre respondenții la studiul GLAMI Fashion (Re)search despre moda sustenabilă consideră că au un comportament sustenabil deoarece cumpără produse de o calitate mai bună.
72% dintre români acordă o atenție deosebită materialelor eco din care sunt fabricate produsele, iar 89% consideră că materialele sunt unul dintre principalii factori din sectorul modei sustenabile și ar dori să afle mai multe despre avantajele și dezavantajele lor. Acesta este motivul pentru care GLAMI a lansat un ghid dedicat materialelor pentru utilizatori, care poate fi găsit aici: https://www.glami.ro/ghidul-materialelor/.
Un alt semn că românii sunt dispuși să plătească mai mult și sunt interesați de articole de modă sustenabilă este că sunt, de asemenea, deschiși să plătească mai mult pentru ambalaje biodegradabile – 34% dintre respondenți au răspuns da.
Un top 3 al celor mai populare produse sustenabile include rucsacuri și genți din poliester reciclat, genți din piele vegană și lenjerie și tricouri din bumbac organic. Unele dintre cele mai populare branduri sustenabile disponibile pe www.glami.ro sunt Patagonia, Cream, Ragwear, Armedangels, Kings of Indigo.
Regăsiți aici raportul complet GLAMI despre Sustenabilitate în România: https://www.fashion-research.ro/sustenabilitate