Daniel Băluță despre taxa pe parcare din Sectorul 4

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a discutat recent despre taxa pe parcare din Sectorul 4 în cadrul emisiunii Talk B1, moderată de Gabriela Mihai.

Acesta a subliniat că introducerea taxei nu este o măsură controversată, ci o necesitate pentru gestionarea spațiului public și pentru asigurarea unor resurse financiare destinate dezvoltării sectorului.

Băluță consideră măsură una de echitate

Băluță a explicat că taxa este o măsură de echitate, deoarece există 40.000 de locuitori care plătesc anual pentru închirierea unui loc de parcare, în timp ce alții ocupă spațiul public fără a achita nicio sumă. „Nu este firesc ca două mașini parcate la o distanță de un metru una de alta să fie tratate diferit: una să plătească și alta nu”, a explicat edilul.

„Este o chestiune de etică această taxă, pe de o parte, și pe de altă parte, este o modalitate prin care bugetul local poate să aibă resursele necesare, pe de o parte, extinderii rețelei de școli, licee și grădinițe din Sectorul 4 și, pe de altă parte, de dezvoltare a numărului de locuri de parcare”, a spus edilul.

Taxa este menită să asigure fonduri pentru extinderea rețelelor de școli, licee și grădinițe, precum și pentru creșterea numărului de locuri de parcare disponibile în sector, spune edilul Sectorului 4.

Pe lângă beneficiile financiare, primarul consideră că aplicarea acestei taxe va ajuta la fluidizarea traficului și la creșterea disciplinei în utilizarea domeniului public.

Daniel Băluță
SURSA FOTO: Facebook, Daniel Băluță

USR solicită eliminarea taxei de 540 de lei

Uniunea Salvați România (USR) a depus un proiect de hotărâre prin care solicită abrogarea taxei pentru parcare de 540 de lei anual, considerând-o abuzivă și cu impact negativ asupra locuitorilor Sectorului 4.

Taxa, impusă într-un efort de reglementare a parcărilor publice, se aplică celor care nu dețin locuri de parcare private și care folosesc parcările publice de pe bulevarde. Potrivit primarului, taxa este mai avantajoasă comparativ cu un abonament lunar de 60 de lei, reducând costurile la 45 de lei pe lună sau 1,5 lei pe zi.

Conform USR, această taxă va genera dificultăți financiare pentru multe familii, în special pentru cele cu venituri reduse. Reprezentanții partidului susțin că administrația ar trebui să caute soluții alternative pentru a gestiona problema parcărilor, cum ar fi construirea de noi parcări supraetajate sau implementarea unor parteneriate public-private pentru a crește numărul locurilor disponibile.

Termenul de plată a fost extins și noi facilități

Pentru a facilita adaptarea la noua reglementare, termenul de plată a fost extins până la 30 iunie 2025. De asemenea, persoanele care pot demonstra că își parchează autovehiculul în curtea proprie sau pe un loc de parcare privat sunt exceptate de la plata taxei.

„Vă dau un exemplu foarte clar. Sunt 40.000 de oameni care au închiriat un loc de parcare și plătesc pentru lucrul acesta în fiecare an și există un număr foarte mare de proprietari de mașini care ocupă, din păcate, domeniul public, fără să plătească nimic, îl utilizează în folos personal parcând mașinile  în diverse zone și față de cei care plătesc, aceștia nu plătesc nimic.

Nu este firesc ca 2 mașini care se găsesc la distanță de 1 metru una de alta, una să plătească parcare, având un contract cu Primăria Sectorului 4, iar o altă mașină să ocupe domeniul public și să nu plătească nimic. Nu este o controversă, este o realitate cu care ne confruntăm în tot Bucureștiul”, a mai precizat Daniel Băluță.