Italia și-a înăsprit regulile privind mersul cu trotineta electrica
Parlamentul Italiei a decis ca cei care merg cu trotineta electrică să poarte cască de protecție și să aibă asigurare. În plus, vor fi aplicate amenzi mai mari pentru cei care parchează ilegal. Aceste măsuri fac parte dintr-o actualizare mai mare a regulilor de circulație.
În Italia, trotinetele electrice au devenit tot mai populare în ultimii ani. Totuși, acest lucru a dus și la mai multe accidente și plângeri de la șoferi și pietoni, care spun că utilizatorii de trotinete electrice nu respectă regulile de siguranță și nici pe cele de parcare. Conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică ISTAT, numărul accidentelor cu trotinete electrice a crescut în anul 2023 la 3.365, cu 21 de persoane decedate, față de 2.929 de răniți și 16 decese în anul 2022.
În Italia, trotinetele electrice vor trebui să aibă plăcuțe de înmatriculare
„Gata cu trotinetele sălbatice!”, a scris ministrul Transporturilor din Italia, Matteo Salvini, pe rețelele sociale.
El a anunțat că trotinetele electrice vor trebui să aibă plăcuțe de înmatriculare și nu vor mai putea circula pe pistele pentru biciclete, în zonele pietonale sau pe drumurile din afara orașelor.
Codul rutier din Italia prevede și pedepse mai dure pentru șoferii care conduc sub influența alcoolului sau drogurilor. De asemenea, prevede închisoare de până la 7 ani pentru cei care abandonează animale pe drum, dacă acest lucru provoacă accidente. Aceste schimbări urmăresc un singur scop: reducerea numărului de accidente rutiere din Italia.
Companiile care închiriază trotinetele electrică se opun noilor reguli
Companiile care închiriază trotinetele electrică critică noile reguli, considerându-le prea dure. Trotinetele lor au limitări de viteză și sunt dotate cu tehnologie GPS, care ajută la prevenirea utilizării greșite. Andrea Giaretta, un reprezentant al companiei europene Dott, a explicat că tehnologia trotinetelor reduce riscul de accidente grave. Giorgio Cappiello de la Bird, a numit noile reguli „ideologice” și a spus că firma sa nu a avut accidente mortale în anii 2022 și 2023.
„Au o tehnologie care inhibă anumite comportamente greșite care sunt sursa celor mai grave accidente”, a declarat Andrea Giaretta, vicepreședinte pentru Europa de Sud și de Vest, Orientul Mijlociu la Dott, în cadrul unui interviu acordat pentru agenția de presă Reuters.