Tot mai mulți șoferi renunță la mașini electrice. Publicația britanică inews notează că 56% dintre proprietarii de vehicule electrice vor opta pentru un tip de combustibil alternativ, iar benzina va domina cu 30%.
Șoferii s-au săturat de mașini electrice. Se întorc la motoarele pe motorină
Sursa menționată a oferit drept exemplu proprietarul unui Jaguar I-Pace. Acesta a parcurs un drum de peste 230 de kilometrii, de la Glasgow la Sedbergh, în Cumbria.
Călătoria a fost presărată de tot mai multe opriri la stațiile de încărcare, scrie publicația. Totuși, majoritatea dintre acestea nu i-au încărcat mașina.
În acest context, călătorie care ar fi trebuit să dureze aproximativ 2 ore și 45 de minute a durat șapte ore, iar șoferul a fost de-a dreptul revoltat.
El a ținut să sublinieze că a ajuns acasă la miezul nopții din cauza acestei probleme.
„M-am oprit la fiecare stație de încărcare posibilă, am conectat mașina la încărcător și am constatat că nu funcționa. Asta însemna că nu puteam folosi decât stațiile lente și că nu puteam parcurge decât aproximativ 5 kilometri pentru fiecare încărcare. Am ajuns acasă la miezul nopții”, a spus bărbatul, potrivit sursei menționate.
În urma acestui incident neplăcut, șoferul a revenit la o mașină diesel. Publicația britanică notează că era unul dintre primii care a utilizat o mașină complet electrică.
El nu este singurul care a decis să renunțe complet la mașinile electrice. Motorpoint, un comerciant auto independent din Marea Britanie, a explicat că 56% dintre șoferii de vehicule electrice vor opta pentru un tip de combustibil alternativ.
Totodată, comerciantul subliniază că benzina va domina piața cu 30%. Directorul executiv al Motorpoint Group, Mark Carpenter, a explicat că mașinile electrice provoacă neplăceri pentru mulți șoferi din diferite motive. Câteva motive ar fi lipsa încărcătorului acasă, un nou loc de muncă care necesită un drum mai lung sau prețul ridicat al încărcărilor în locuri publice.
„Este clar că unii au descoperit că un vehicul electric nu este potrivit pentru ei. Nu pare să existe un singur motiv. În schimb, este vorba mai degrabă de o serie de factori, de exemplu, mutatul într-o locuință fără încărcător acasă, un nou loc de muncă care necesită un drum mai lung sau prețul ridicat al încărcărilor în locuri publice”, a declarat Mark Carpenter, potrivit sursei menționate.
Apple a renunțat la planurile sale de a intra pe piața vehiculelor electrice
Sursa menționată a amintit și de alte semne care au atras atenția în întreaga industrie. În luna februarie, s-a raportat că Apple a renunțat la planurile sale de a intra pe piața vehiculelor electrice.
Mai mult, vânzările și acțiunile Tesla au fost în scădere. Valoarea vehiculelor electrice second-hand a fost și ea în scădere. Comparativ, cea a vehiculelor cu motor cu combustie internă a rămas stabilă.
Un studiu realizat de Auto Trader arată că valoarea vehiculelor electrice second-hand a scăzut cu 23% în ultimul an.
Au existat și informații alarmante despre incidente în care sistemul de frânare al vehiculelor electrice nu a funcționat, potrivit publicației britanice.
Inițiativa privind mașinile cu emisii zero a avut efecte negative în piață
Un alt factor este inițiativa privind mașinile cu emisii zero, care prevede că 28% din toate vânzările de vehicule noi trebuie să fie reprezentate de vehicule electrice până în 2025, urmând să crească progresiv până la 100% până în 2035, scrie sursa menționată.
Aceasta inițiativă a avut efecte negative în piață. Producătorii introduc pe piață noi vehicule electrice. Totuși, cererea rămâne scăzută, comparativ cu ritmul lor de apariție.
Erin Baker, director editorial al Auto Trader, spune că un obstacol în calea trecerii la mașinile electrice, în afară de costul inițial, este costul tot mai mare al asigurărilor.
Asigurările pentru vehiculele electrice sunt mai scumpe din cauza valorii lor mai mari și a costurilor mai mari de reparații. Anvelopele reprezintă și ele o problemă, în contextul în care mașinile electrice au nevoie de unele speciale, care trebuie să suporte mai multă greutate.
Sursa menționată notează că bateriile cu care vin echipate vehiculele electrice pot da bătăi de cap. De exemplu, șoferii care locuiesc în țări mai calde se vor confrunta cu anumite probleme, deoarece bateriile se degradează mai repede la temperaturi înalte.