Va fi „inimaginabil de dificil și de costisitor” să mai conduci o mașină pe benzină. Avertismentul specialiștilor

Ca urmare, s-au făcut investiții de miliarde de lire sterline în infrastructura electrică, inclusiv în stații de încărcare, precum și în acordarea de subvenții, potrivit Express.co.uk.

Dar, odată cu creșterea rapidă a vânzărilor de mașini electrice, mulți se întreabă când va renunța Marea Britanie definitiv la dependența de benzină și motorină și va trece la vehiculele electrice. Pentru că există încă o reticență a englezilor față de vehiculele electrice.

Exemplul Norvegiei

Potrivit lui Joel Teague, fondatorul unei aplicații pentru încărcarea mașinilor electrice, ideea unora dintre britanici de a nu accepta mașinile electrice se va dovedi în final dureroasă. ”Uitați-vă la alte țări, cum ar fi Norvegia. Oamenii care au mașini pe motorină au deja mari probleme, pentru că nu le mai pot alimenta”, spune el.

„Mai crede cineva din Marea Britanie că toate aceste companii care dețin terenuri pe care se află stații de benzină vor aștepta până în anul 2029 pentru a le vinde? Deja unele companii o fac acum. Va deveni inimaginabil de dificil și de costisitor să conduci o mașină cu combustibil”, avertizează el.

84% dintre mașinile noi vândute în Norvegia în ianuarie erau electrice

În Norvegia, țara cu cele mai multe mașini electrice pe șosele, 84% dintre mașinile noi vândute în ianuarie erau electrice. Publicația notează că, în ianuarie 2022, au fost înmatriculate doar 175 de vehicule pe benzină, și aproximativ 200 de vehicule cu motor diesel.

Practic, vehiculele ICE neelectrificate au reprezentat doar 4,8% din vehiculele noi înmatriculate în Norvegia.

Decizia anunțată recent de UE

La începutul lunii, Parlamentul European a votat pentru a sprijini interzicerea efectivă a vânzării de mașini noi pe benzină și motorină începând din 2035. Sfârşitul motoarelor termice în 2035 este cel mai bun compromis între 2030, care ar fi prea devreme pe plan industrial şi social, şi 2040, care ar fi putut fi tardiv pe plan climatic, a afirmat preşedintele Comisiei de Mediu din Parlamentul European, Pascal Canfin. În UE le-a fost impus încă de anul trecut producătorilor auto un plafon mediu de 95 de grame de CO2 pe kilometru, care va fi diminuat treptat până la 100% în 2035.

Nimeni nu va mai dori să conducă o mașină pe benzină

Aproximativ 15% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră ale UE provine din transportul rutier.

„În prezent, costă mai mult de 100 de lire sterline să faceți un plin de benzină la o mașină cu combustibil. Și prețul nu va scădea prea mult. Între timp, costul încărcării unui vehicul electric ar fi putut crește de la 8 lire sterline la 10 lire. Din fericire, se pare că nimeni nu va mai vrea să ardă combustibil într-o mașină”, a adăugat Teague.