Profi și-a vândut rețeaua de magazine

Profi și-a vândut rețeaua de aproximativ 1.700 de magazine, iar tranzacția s-a încheiat. Compania Ahold Delhaize a cumpărat magazinele Profi Rom Food SRL de la MidEuropa pentru aproximativ 1,3 miliarde de euro.

Prin această achiziție, Ahold Delhaize și-a dublat numărul de magazine din România. Până acum, deținea aproape 1.000 de magazine sub brandul Mega Image. Acum, prin combinarea punctelor forte ale Profi și Mega Image, Ahold Delhaize va putea să servească mai bine clienții atât din orașe, cât și din sate, să crească afacerea și să ofere mai multe opțiuni și beneficii pentru cumpărătorii din România.

„Este un moment cu adevărat semnificativ, în care urăm bun-venit lui Profi în familia noastră de branduri. Suntem încântați că am finalizat această tranzacție, care reprezintă un pas important în extinderea prezenței noastre în regiune. Achiziția Profi consolidează angajamentul nostru de a oferi clienților din România o gamă largă și diversă de produse și servicii de înaltă calitate. Suntem nerăbdători să creăm valoare pe termen lung pentru clienți, colegi şi parteneri, precum și pentru părțile implicate”, a declarat CEO-ul Ahold Delhaize, Frans Muller.

CEO-ul Ahold Delhaize, Frans Muller.
Frans Muller (SURSA FOTO: Newsroom Ahold Delhaize)

„Aș dori să urez cel mai călduros bun-venit întregii echipe Profi din magazine, sedii, din rețeaua de transport și distribuție, precum și furnizorilor. Profi este un brand puternic, cu o perspectivă solidă de creștere, care aduce o ofertă unică pentru clienții din România datorită rețelei sale vaste de magazine și produse locale. Sunt foarte mândru că adaugăm încă un brand puternic in familia noastră europeană de branduri, consolidându-ne și mai mult poziția în Europa Centrală și de Sud-Est”, a completat CEO-ul Ahold Delhaize Europe & Indonesia, Claude Sarrailh.

CEO-ul Ahold Delhaize Europe & Indonesia, Claude Sarrailh
Claude Sarrailh (SURSA FOTO: Newsroom Ahold Delhaize)

„Clienții din România apreciază rețeaua de magazine, calitatea gamei de produse și experiența de cumpărături pe care o oferim. Acest lucru nu este întâmplător, ci este rezultatul muncii inspirate și asidue, precum și a viziunii întregii echipe Profi. Membrii echipei noastre merită toată aprecierea, deoarece ei au făcut posibil să ajungem într-o poziție de top în retailul românesc. Și tot ei au făcut posibil ca Profi să devină parte din Ahold Delhaize, unul dintre cei mai importanți retaileri alimentari din lume”, a zis CEO-ul Profi, Gaetan Pacton.

CEO-ul Profi, Gaetan Pacton
Gaetan Pacton (SURSA FOTO: Profi)

„Echipa Mega Image este încântată că are acum o companie-soră românească sub umbrela Ahold Delhaize. Combinația dintre brandurile noastre va completa și va extinde amprenta actuală a Ahold Delhaize în România și ne va permite să deservim mai bine clienții. Suntem entuziasmați de oportunitățile pe care le aduce acest parteneriat, prin combinarea culturilor, expertizelor și resurselor noastre. Această aliniere ne va permite să deservim clienții mai eficient, să ne sprijinim echipele în creșterea lor profesională și să promovăm practici de afaceri sustenabile în comunitățile în care suntem prezenți”, a spus, la rândul său, CEO-ul Mega Image, Mircea Moga.

CEO-ul Mega Image, Mircea Moga.
Mircea Moga (SURSA FOTO: Facebook, Mircea Dragos – Business Portrait & Corporate Photography)

Prin unirea cu Mega Image, Ahold Delhaize își va extinde prezența în România

Profi, unul dintre cei mai mari retaileri din România, are aproximativ 1.700 de supermarketuri și magazine de cartier. Este cunoscut pentru varietatea mare de produse și avantajele pe care le oferă clienților. În anul financiar care s-a încheiat în iunie 2024, a avut vânzări de 2,7 miliarde de euro.

Prin unirea cu Mega Image, Ahold Delhaize își va extinde prezența în România, oferind servicii mai bune atât în orașe, cât și în sate. Cele două branduri, Profi și Mega Image, se completează bine și vor aduce beneficii suplimentare clienților.

Ahold Delhaize estimează că Profi va contribui cu aproximativ 3 miliarde de euro la vânzările companiei în 2025. Totuși, se așteaptă ca această tranzacție să nu aibă un impact semnificativ asupra câștigului pe acțiune pentru acel an. Mai multe informații despre efectele financiare ale achiziției vor fi anunțate pe 12 februarie, când compania își va prezenta planurile pentru 2025.