Yahoo vinde TechCrunch către Regent, marcând o nouă etapă pentru platforma de știri tech

Yahoo a anunțat vineri semnarea unui acord pentru vânzarea TechCrunch, site-ul său de știri tehnologice înființat acum 20 de ani, către firma de investiții media Regent, potrivit agenției Reuters.

TechCrunch, cunoscut pentru acoperirea sa amplă asupra companiilor de tehnologie, startup-urilor și antreprenorilor, a făcut parte din portofoliul de active media deținute anterior de Verizon Communications, înainte ca acestea să fie preluate de Apollo Global Management în 2021 pentru 5 miliarde de dolari și integrate sub brandul Yahoo.

Prin această achiziție, Regent își consolidează poziția în domeniul publicațiilor tech, după ce a cumpărat recent Foundry, compania care deține titluri cunoscute precum PCWorld, Macworld, InfoWorld, CIO și TechAdvisor.

Detaliile financiare ale tranzacției nu au fost făcute publice, iar finalizarea acordului este așteptată în următoarele săptămâni. Într-un comunicat oficial, Yahoo și-a exprimat încrederea că sub conducerea Regent, TechCrunch își va menține influența și își va continua dezvoltarea.

„Credem că acest nou capitol sub conducerea Regent va contribui la menţinerea influenţei TechCrunch şi la susţinerea creşterii sale continue”, au precizat reprezentanții Yahoo.

site-ul TechCrunch
SURSA FOTO: captură ecran

În ciuda acestei vânzări, Yahoo își păstrează și operează în continuare mai multe platforme de știri, printre care Yahoo Finance, Yahoo Sports și Engadget, precum și servicii digitale populare precum Yahoo Mail și Yahoo Search.

Istoricul site-ului fondat în iunie 2005

TechCrunch este o publicație online americană, axat pe subiecte legate de tehnologie avansată și companii startup. Site-ul a fost fondat în iunie 2005 de Archimedes Ventures, sub conducerea partenerilor Michael Arrington și Keith Teare.

În 2010, AOL a achiziționat compania pentru aproximativ 25 de milioane de dolari. După ce AOL și Yahoo! au fost cumpărate de Verizon în 2015, site-ul a fost deținut de Verizon Media până în 2021, potrivit Wikipedia.

În 2021, Verizon și-a vândut activele media, inclusiv AOL, Yahoo! și TechCrunch, către firma de investiții private Apollo Global Management. Apollo le-a integrat într-o nouă entitate numită Yahoo! Inc.

Pe lângă activitatea sa jurnalistică, TechCrunch este cunoscut și pentru conferința anuală Disrupt, un eveniment tehnologic organizat în mai multe orașe din Statele Unite, Europa și China.

Potrivit datelor SEMRush, site-ul TechCrunch avea circa 12 milioane de vizitatori la nivelul lunii septembrie 2024.