Cele trei loturi au o lungime totală de 71,88 de kilometri de autostradă, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene în proporţie de 85%. În prezent, fondurile alocate Programul Operaţional Sectorial Transport (POS – T) sunt blocate de către Comisia Europeană, autorităţile române aşteptând o decizie privind deblocarea acestora în luna iunie 2013.
Loturile 2 şi 3 au o lungime de 49,74 km, costurile estimate de CNADNR fiind de 2,089 miliarde de lei fără TVA.
În cazul lotului 4, cu o lungime de 22,14 km, costul a fost estimat la 1,048 miliarde de lei fără TVA, aşa cum scria capital.ro în urmă cu câteva zile, atunci când ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, declara că după un blocaj de mai bine de nouă luni au fost aleşi câşltigătorii licitaţilor organizate pentru cele 3 loturi.
Cine sunt constructorii
Lotul 2 va fi realizat de asocierea JV Salini SPA – Secol SpA,
lotul 3 de asocierea Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA,
iar lotul 4 de asocierea Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL.
Mai multe detalii despre neatribuirea contractelor în perioada august 2012-mai 2013 puteţi citi aici: După nouă luni de la licitaţie, CNADNR a desemnat câştigătorii pentru încă patru tronsoane de autostradă