Au venit vești importante despre finalizarea unui proiect cheie. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că au fost depuse oferte pentru construcția tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova - Piteşti.
O asociere din România şi o alta turco-română au depus oferte pentru finalizarea construcţiei tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti. Informația a fost anunţată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Potrivit sursei citate, joi, 4 mai, au depus oferte pentru execuţie lucrări Drum Expres Craiova – Piteşti, Tronsonul 1, km 0+000 – km 17+700, – Relicitare, următorii operatori economici: Asocierea SA & PE Construct SRL (lider de asociere) – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL (România), respectiv Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi A.S (lider de asociere) – Strade Bauunternehmung SRL – Visio Construction Works SRL (Turcia – România).
Finalizarea lucrărilor rămase în 18 luni
Obiectul procedurii de achiziţie publică îl reprezintă atribuirea contractului de tip Fidic Roşu pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat aferente tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, în lungime de 17,7 km.
Durata pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat este de 18 luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minimum 60 de luni, aceasta putând fi extinsă până la 120 de luni, în funcţie de aspectele ofertate de către operatorii economici participanţi la procedură.
Sursa de finanţare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile
Valoarea estimată a procedurii este de 544.132.122,79 lei (fără TVA) şi sursa de finanţare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile.
CNAIR precizează că, în perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a menţionat într-o postare pe Faceboook, faptul că pe traseul cu o lungime de 17,7 de km, câştigătorul trebuie să finalizeze în 18 luni lucrările care au rămas de executat la momentul rezilierii contractului anterior: cinci poduri, patru pasaje, un nod rutier şi o parcare de scurtă durată.
Progresul fizic al lucrărilor era de 57,06%
Oficialul a adăugat că, la data rezilierii precedentului contract, progresul fizic al lucrărilor era de 57,06%.
Anul trecut, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de faptul că societatea Tirrena Scavi, care aveav deja două certificate negative şi care construia tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova- Piteşti, ”nu a făcut aproape nimic”. El a avertizat atunci că dacă nu vede o îmbunătățire, se va intra pe calendarul de reziliere a contractului.
„Stadiul lucrărilor la data rezilierii contractului inițial (încheiat cu același constructor italian căruia i s-a reziliat contractul și pentru VO Timișoara Sud) era de 57,06%”, a scris ulterior, Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.