Corpul de control al premierului a finalizat un control la Transelectrica şi la filiala sa Smart, în urma căruia a descoperit nereguli în ceea ce priveşte majorarea capitalului social, procedura de selecţie a Consiliului de Supraveghere şi Directoratului, precum şi plata de sume prea mari în cazul unor contracte.
Când a fost finalizat raportul
Potrivit sintezei raportului, controlul a vizat perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2018 şi a fost finalizat la începutul lunii august a acestui an.
Transelectrica nu a finalizat, până la data controlului, demersurile pentru majorarea capitalului social cu valoarea actualizată a terenurilor pentru care compania a obţinut certificate de atestare a dreptului de proprietate în mod succesiv, încă din anul 2000.
Chiar dacă Adunarea Generală a Acţionarilor a aprobat declanşarea procedurii de selecţie a Consiliului de Supraveghere în 2017, membrii acestui for de conducere au primit doar mandate provizorii de atunci până acum, la fel şi cei din Directoratul companiei.
Ce s-a mai descoperit
Inspectorii au găsit mai multe contracte încheiate de Transelectrica şi Smart, unde compania de transport al energiei a plătit sume mai mari decât ar fi fost cazul. Alte contracte nu au respectat termenele de finalizare.
Raportul de control a fost finalizat la data de 4 august 2020 şi transmis către prim-ministru (spre informare), Secretariatul General al Guvernului (spre analiză şi valorificare), Ministerul Finanţelor Publice (spre analiză şi valorificare), Compania Naţională de Transport a Energiei Electrice „Transelectrica” S.A. (spre valorificare), Societatea pentru Servicii de Mentenanţă a Reţelei Electrice de Transport – „Smart” S.A. (spre informare), Curtea de Conturi a României (spre informare).
Sursă foto: INQUAM/Octav Ganea