Radio 21. Dintre noii veniti pe piata bucuresteana, Radio Guerrilla, Info Pro, National FM si City FM, doar Guerrilla pare sa miste in sondajele de audienta.Cine si-ar fi inchipuit ca piata radio, atat de discreta si mai saraca in investitii publicitare decat presa si televiziunea, este atat de orgolioasa. Nici nu s-a uscat bine tonerul de imprimanta pe noul val de masuratori de audienta radio, ca statiile au si inceput sa se laude si sa se intreaca in comunicate de presa, „decupand“
Radio 21. Dintre noii veniti pe piata bucuresteana, Radio Guerrilla, Info Pro, National FM si City FM, doar Guerrilla pare sa miste in sondajele de audienta.Cine si-ar fi inchipuit ca piata radio, atat de discreta si mai saraca in investitii publicitare decat presa si televiziunea, este atat de orgolioasa. Nici nu s-a uscat bine tonerul de imprimanta pe noul val de masuratori de audienta radio, ca statiile au si inceput sa se laude si sa se intreaca in comunicate de presa, „decupand“ sondajele cum le convine. Capital nu decupeaza, datele fiind analizate pentru audienta de luni pana duminica, toata ziua (all day), pentru populatia cu varste de peste 11 ani.In comparatie cu cifrele inregistrate in primavara lui 2004, studiul aduce cateva modificari in toate cele trei medii: national, urban si Bucuresti. Pe national, se constata o crestere a numarului de ascultatori de radio: 11,3 milioane, un prag neatins din 1999. Cum era de asteptat, cei mai multi ascultatori ii are Romania Actualitati – 3,6 milioane, cu peste 300 de mii mai multi decat in primavara anului trecut. Europa FM ramane in coasta postului public cu 2,3 milioane ascultatori, urmata de Kiss FM (1,97 milioane). De remarcat cresterea lui Radio 21, de la 590 de mii de ascultatori in primavara anului trecut la 920 de mii in 2005, dar si scaderile accentuate ale statiilor Pro FM (971 de mii fata de 1,4 milioane in 2004) si Star FM (105 mii fata de 203 anul trecut). La nivel urban se remarca „o rocada“ intre Europa FM si Kiss FM. Audienta medie zilnica a lui Kiss FM este de 1,56 milioane ascultatori fata de 1,48 milioane Europa FM. Ambele posturi au inregistrat cresteri fata de primavara 2004, dar numarul de ascultatori atras de Kiss Fm a fost mai mare. La fel, tendinta de la nivel national se regaseste si in urban in ceea ce priveste Radio 21, Pro FM si Star FM. In timp ce Radio 21 a crescut simtitor, Pro FM a pierdut intr-un an 366 de mii de ascultatori, iar Star FM a pierdut jumatate din public (84 de mii fata de 165 de mii in primavara 2004). Cea mai dura piata ramane cea din Bucuresti. Eram foarte curiosi cum vor evolua cei doi jucatori noi: Radio Guerrilla si Info Pro. In timp ce Guerrilla a atins 41 de mii de ascultatori (fata de 22 de mii cat avea anul trecut cand se numea Fun Radio), Info Pro are in medie 12 mii de ascultatori in Capitala, situandu-se dupa statii ca Radio Total (35 de mii) si Star FM (32 de mii), desi acestea se afla in scadere fata de anul trecut. Alti noi actori, City FM si National Fm, isi fac cu greu loc in jungla bucuresteana, cu patru mii, respectiv cinci mii de ascultatori. Dar sa ne intoarcem la cei „mari“! Lider pe Bucuresti ramane Romania Actualitati (312 mii de ascultatori). Dintre posturile private, Kiss FM se remarca pe locul secund, cu 303 mii de ascultatori. Radio 21 a castigat ascultatori si in Bucuresti, ce-i drept mai modest decat in tara si in urban. Totusi, daca in primavara anului trecut Radio 21 era „cap la cap“ cu Pro FM, fiecare cu 227 de mii de ascultatori pe zi, in Capitala, acum s-a detasat cu aproape 100 de mii de ascultatori (261 de mii fata de 176 Pro FM). Europa FM se mentine la acelasi nivel in Bucuresti (aproximativ 130 de mii), iar Romantic, postul grupului Intact, stagneaza la 75 de mii. Este de urmarit pentru valul urmator (in toamna) daca statiile mici vor reusi „sa rontaie“ ascultatorii statiilor mari.