Etiopia, prima țară care interzice complet importul de mașini pe benzină și motorină

În trecut, țările mai puțin dezvoltate au fost adesea destinația principală pentru mașinile second-hand provenite din alte națiuni. Acum însă, Etiopia este prima țară din lume care interzice importul tuturor mașinilor care nu sunt propulsate electric.

În contrast cu Uniunea Europeană, care a stabilit o interdicție asupra vânzării mașinilor cu motoare cu combustie internă începând cu anul 2035, Etiopia este cu aproximativ zece ani înaintea acestui program:

„A fost luată decizia ca automobilele să nu poată intra în Etiopia decât dacă sunt electrice”, a declarat ministrul Alemu Sime.

După ce anul trecut a cheltuit aproximativ 6 miliarde de dolari pentru importul de combustibili fosili, Ministerul Transporturilor și Logisticii din Etiopia a decis recent să permită intrarea în țară doar a mașinilor electrice.

Unul dintre motivele acestei decizii radicale, potrivit ministrului Alemu Sime, este lipsa accesului țării la valută străină ieftină. Acest aspect face importul de benzină și motorină dificil din cauza presiunilor economice.

„Unul dintre motivele care stau la baza acestei decizii este incapacitatea Etiopiei de a-și permite să importe benzină din cauza resurselor limitate de valută”, a declarat acesta, potrivit APA News.

masina soferi
Mașina în trafic / SURSA FOTO: Dreamstime

Țara africană a făcut investiții majore în infrastructura sa electrică

În paralel, Etiopia a făcut investiții majore în infrastructura sa energetică în ultimii ani. Cea mai semnificativă centrală hidroelectrică din Africa este pe punctul de a fi inaugurată.

A fost parțial pusă în funcțiune la 20 februarie 2022, odată cu activarea primelor două turbine cu o capacitate totală de 750 de megawați.

Finalizarea completă a barajului Grand Ethiopian Renaissance Dam (GERD) încă nu este realizată. Centrala hidroelectrică nu va atinge capacitatea sa maximă de proiectare de 6.000 de megawați. Estimările experților sugerează că va fi în jur de 3.000 de megawați.

Cu toate acestea, prin gestionarea fluctuațiilor sezoniere și utilizarea altor surse de energie, GERD poate contribui semnificativ la aprovizionarea cu energie electrică a țării.

Principalele provocări următoare includ îmbunătățirea infrastructurii de încărcare și creșterea fiabilității aprovizionării cu energie electrică a țării. Momentul exact al implementării noilor reglementări și aplicarea lor, inclusiv asupra mașinilor second-hand, rămâne încă neclar.