Prima țară care ar putea interzice mașinile cu combustie internă ar putea fi din Africa. Surprinzător sau nu, decizia a fost anunțată de ministrul Transporturilor din această țară.
Etiopia ar putea fi prima țară care interzice importurile de vehicule cu combustie internă
Anul trecut, Etiopia a cheltuit aproape 6 miliarde de dolari pentru a importa combustibili fosili, mai mult de jumătate din această sumă fiind destinată combustibililor pentru vehicule. Ca răspuns, ministerul etiopian al Transporturilor și Logisticii a anunțat că automobilele nu mai pot intra în Etiopia decât dacă sunt electrice.
În februarie anul trecut, Uniunea Europeană a aprobat o lege care ar interzice vânzarea de automobile cu combustie internă în statele sale membre începând cu 2035, alăturându-se astfel mai multor state americane, Canadei, Japoniei, Singapore, Indiei, Noii Zeelande și unui număr de alte națiuni care au deja în vigoare interdicții similare. Etiopia, se pare însă că nu mai așteaptă anul 2035.
Țara încearcă acum și ar putea fi prima care interzice vehiculele cu motoare cu combustie internă.
Potrivit unei știri actualizate din parlament, Alemu Sime, ministrul etiopian al Transporturilor și Logisticii, a anunțat luni finalizarea Planului general de logistică al națiunii. Detaliile au fost puține, dar el a anunțat că „s-a luat o decizie, conform căreia automobilele nu pot intra în Etiopia decât dacă sunt electrice”, transmite APAnews.
Nu este clar dacă decizia se va aplica și vehiculelor aflate în tranzit
Cu toate acestea, accesibilitatea vehiculelor electrice pentru o parte semnificativă a populației etiopiene reprezintă o provocare, ca să nu mai spunem faptul că procentul populației care își poate permite o mașină rămâne neglijabil.
Ministrul Sime a continuat prin a evidenția punerea în aplicare a noilor practici în domeniul afacerilor strategice și s-a adresat comisiei cu privire la inițiativele ministerului legate de „transport ecologic” în întreaga Etiopie.
Sime a explicat, de asemenea, că eforturile de înființare a stațiilor de încărcare pentru automobilele electrice rămân o prioritate. Unul dintre motivele care stau la baza acestei decizii este incapacitatea Etiopiei de a-și permite să importe benzină din cauza resurselor limitate de valută, a mai precizat ministrul.
A existat un raport potrivit căruia guvernul etiopian a introdus scutiri de taxa pe valoarea adăugată (TVA), accize și alte taxe pentru mașinile electrice în 2022.
Rămâne neclar când va intra în vigoare această decizie și nu este clar dacă vehiculele aflate în tranzit din străinătate fac obiectul acestei noi politici.