Contractul cu firma Romstrade, deținută de omul de afaceri Nelu Iordache, a fost reziliat din luna decembrie a anului trecut. Lucrările au început din ianuarie 2011 și trebuiau să fie finalizate încă de anul trecut. La ora actual nici măcar 30% din lucrare nu este finalizată.
Primăria a reușit să organizeze o nouă licitație abia în vara acestui an, iar câștigătorul a fost desemnat după mai bine de două luni de la depunerea ofertelor. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, promitea la începutul acestui an că lucrările vor începe în viitorul imediat apropiat și vor dura doar 6 luni. În realitate, lucrurile stau cu totul altfel. Noul constructor, ASTALDI va avea la dispoziție 16 luni pentru finalizarea lucrărilor, conform contractului încheiat la finele lunii august.
"Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care să se realizeze o legătură rutieră mai rapidă între Şoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii. Scopul proiectului îl reprezintă descongestionarea traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu – Splaiul Unirii – Calea Văcăreşti", se arată în anunţul de atribuire al instituţiei.
Citiți și:
Primarul OPRESCU paralizează complet TRAFICUL AUTO în sudul Capitalei
Contractul a fost atribuit la finele lunii august, prin licitaţie restrânsă accelerată, asocierii Astaldi Spa – Astalrom SA, ambele parte a grupului italian de construcţii.
Primăria a primit trei oferte pentru acest proiect, estimat iniţial la 126,9 milioane lei, fără TVA.
Valoarea contractului este de 155,7 milioane lei cu TVA (35 milioane de euro), sumă aproximativ egală cu valoarea contractului atribuit în 2010 companiei Romstrade. EVZ a relatat în repetate rânduri despre probleme de la Pasajul Mihai Bravu, arătând că proiectul de construire a pasajului a fost modificat şi că vor fi montaţi 13 piloni în loc de 21, primarul general a promis că că va sta „călare” şi va termina podul în martie anul acesta. Numai că, pe 17 decembrie, imediat după arestarea lui Iordache, Primarul General a anunţat anularea contractului cu firma Romstrade- care trebuia să construiască pasajul suprateran, iar Municipalitatea a precizat, pentru EVZ, că a contractat lucrări de expertiză „(necesare unei corecte identificări a stadiului calitativ şi cantitativ executat)”.
Firma Romstrade, cea care trebuia să construiască Pasajul Mihai Bravu şi care a abandonat lucrarea, a încasat aproape şapte milioane de euro de la Primăria Capitalei. De penalităţi nici nu s-a pus problema până acum. Asta, deşi a întârziat lucrarea şi a montat doar picioarele unuia dintre cele două poduri ale pasajului rutier într-un an şi jumătate, timp în care trebuia să fie gata toată lucrarea.