Grindeanu: Ordinea în spațiile de închiriat a fost șmecheria

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a comunicat că veniturile la Aeroportul Otopeni s-au triplat și a subliniat că, conform estimărilor, acesta va ajunge la capacitatea maximă în următorii patru sau cinci ani, fiind necesară construirea unui nou terminal. Sorin Grindeanu a fost întrebat dacă a văzut aeroport mai urât decât Aeroportul Otopeni.

Grindeanu a menționat că un aspect pozitiv este că s-a realizat o reorganizare acolo, care nu se referă strict la igienizare, ci la optimizarea spațiilor și a altor aspecte cunoscute. El a menționat că au avut loc licitații transparente la Bursa Română de Mărfuri, unde participanții au avut posibilitatea să ofere sume mai mari pentru contracte. Veniturile au fost triple, în timp ce contractele recent semnate pentru duty-free-uri și alte spații din aeroport au adus încasări de trei ori mai mari decât în trecut.

“Lucrul bun este că un pic s-a făcut curăţenie acolo şi nu ţine de curăţenia propriu zisă, ci curăţenia legată de spaţii şi de toate lucrurile pe care dumneavoastră le ştiţi. S-au ţinut licitaţii la Bursa Română de Mărfuri cât se poate de transparente, cu ridicat, cine oferă mai mult. S-au triplat veniturile. Contractele semnate în ultima perioadă pe tot ceea ce înseamnă duty free-uri, spaţii, în aeroport înseamnă venituri de trei ori mai mari decât au fost până acum”, a afirmat Grindeanu.

Ministrul a precizat că la Otopeni trebuie realizat un alt terminal

Ministrul Transporturilor a comunicat că Aeroportul din București a reușit să revină la numărul de pasageri de dinaintea pandemiei, subliniind că aceasta este o realizare, deoarece s-a reușit recuperarea perioadei afectate. El a indicat că într-un interval de patru sau cinci ani, aeroportul va atinge capacitatea maximă, fapt ce necesită demararea construcției unui nou terminal.

Mai mult decât atât, ministrul a menționat că, în ciuda opoziției sale, la finalul anului trecut, tot profitul generat, nu doar de Aeroportul din București, ci și de alte companii ale statului, a fost direcționat către bugetul de stat. Apreciind valoarea profitului de aproximativ 500 de milioane de lei, obținut pe o cifră de afaceri de 1,4 miliarde de lei la Aeroportul București, el a subliniat că acești bani erau planificați pentru reinvestiții în aeroport, iar absența lor afectează capacitatea de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare. Deși a înțeles situația excepțională din ultima parte a anului precedent, ministrul a subliniat că nu va mai tolera asemenea decizii în acest an.

“Aeroportul din Bucureşti a ajuns la numărul de pasageri de dinainte de pandemie. E un lucru, s-a recuperat acea perioadă. În patru, cinci ani ajunge la capacitate maximă, ceea ce înseamnă că trebuie să dăm drumul de acum la tot ceea ce ţine de construirea unui nou terminal. Mai mult decât atât, ca să răspund direct, n-am fost de acord, dar n-am avut ce face, la finalul anului trecut, când tot profitul, şi nu doar la aeroportul Bucureşti, ci şi la alte companii ale statului, acel profit a fost luat de Boloş la bugetul de stat. Să ştiţi că profitul era de vreo 500 de milioane. La o cifră de afaceri la aeroportul Bucureşti de un miliard 400, profitul era de 500 de milioane. Acei bani erau reinvestiţi în aeroport, că nu reinvesteau altundeva.

Din păcate au fost luaţi. Am înţeles situaţia deosebită la sfârşitul anului trecut, dar nu o să mai înţeleg anul acesta”, a mai declarat ministrul Transporturilor.