Metro AG a anunţat, marţi, un acord privind vânzarea hipermarketurilor Real, o reţea de magazine care se confruntă cu probleme financiare. Germanii vor încasa o sumă consistentă de pe urma tranzacţiei.
Retailerul german Metro AG a ajuns marţi la un acord privind vânzarea lanţului său de hipermarketuri Real, valoarea tranzacţiei fiind de un miliard de euro (1,09 miliarde de dolari), transmite Reuters. În decembrie, Metro anunţase că a intrat în negocieri exclusive cu un consorţiu alcătuit din investitorul imobiliar X+Bricks şi SCP Group, care şi-a exprimat interesul pentru achiziţionarea reţelei de magazine ce se confruntă cu probleme financiare.
În urma tranzacţiei, Metro se aşteaptă la un flux net de numerar de aproximativ 300 milioane de euro.
Conform unei scrisori consultate de Reuters şi adresate angajaţilor de către directorul general al Metro, Olaf Koch, retailerul german se aşteaptă ca viitorii proprietari să închidă mai puţin de 30 din magazinele Real. Compania are 34.000 de angajaţi şi aproximativ 270 de magazine.
Proces de restructurare masivă în ultimii ani pentru Metro
Odată un conglomerat extins, Metro Group a trecut printr-un proces de restructurare în ultimii ani pentru a se concentra pe activităţile cash-and-carry, vânzând magazinele Kaufhof şi separându-se de divizia de produse electronice de larg consum Ceconomy AG.
În decembrie, Metro anunţase că se aşteaptă la un venit net de 1,5 miliarde de euro (1,65 miliarde de dolari) în urma vânzării unei participaţii majoritare deţinute la operaţiunile sale din China şi la divizia Real, scrie Agerpres.
În anul fiscal 2018/2019, profitul Metro înainte de taxe şi dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA), excluzând contribuţiile din tranzacţiile imobiliare, a scăzut cu 4,2%, la 1,173 miliarde de euro. Metro operează în 26 de ţări, având 771 de magazine şi 150.000 de angajaţi.
Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.