Compania Saatchi & Saatchi X a alocat, în 2012, un buget de peste 60.000 de euro dezvoltării zonei de mobile marketing. Acesta devine tot mai important pentru companii, în contextul creşterii pieţei de smartphone-uri, potrivit unui comunicat transmis de Saatchi & Saatchi X. Marketingul mobil nu mai înseamnă simple promoții prin SMS, reclame în versiunile site-urilor pentru display-uri mici, ci acesta caută soluții prin care companiile să interacționeze cu clienții lor prin intermediul aplicațiilor mobile dedicate.

Soluțiile oferite de către Saatchi & Saatchi X în zona de Mobile şi Digital se situează în zona de aplicaţii “tailored”, adaptate nevoilor clientului. “Saatchi & Saatchi X nu îmbrăţişează ideea de import a unor soluţii la cheie existente pe pieţe externe, acestea neavând elementul de localizare necesar pentru asigurarea succesului”, spune Mona Opran, Managing Director Saatchi & Saatchi X.

Drept dovadă, Saatchi & Saatchi X a dezvoltat recent prima aplicație mobilă a unui serviciu de utilități publice din Romania, MyEnel, disponibilă atât pentru terminalele Apple, cât şi pentru cele cu sistem de operare Android. Aceasta s-a situat pe prima poziție în secţiunea din Apple App Store, câteva săptămâni la rând.

De asemenea, printre proiectele de anul acesta se mai numără și aplicația de mobil dezvoltată pentru AXA Asigurări, prima care conectează două telefoane ale părinților, pentru a administra programul copilului/copiilor.
Tendinţele pe care le întrevede Saatchi & Saatchi X pentru anul următor, şi pentru care sunt derulate investiţii în acest moment, sunt reprezentate de mobile-couponing, loializare şi mobile payments. Soluţiile de loializare, de pildă, sunt ideale pentru zona FMCG. În contextul în care se vorbeşte din ce în ce mai mult despre prezenţa în social media a brandurilor, dar încă destul de puţin despre această prezență prin intermediul telefonului mobil, Saatchi & Saatchi X vede această zonă drept una de interes în următorul an.