„Pentru 2018 avem în plan inaugurarea unei noi linii de producţie de sticlă specială pentru parbrize. Noua linie va avea o capacitate de 500.000 de parbrize anual. De asemenea, vom angaja cu această ocazie alte 130 de persoane”, a declarat Norbert Teschner, directorul general al Saint-Gobain Building Glass România, parte a liderului mondial în producţia de materiale de construcţii, Saint-Gobain. Acesta a subliniat că noua investiţie este în linie cu nevoile pieţei locale şi europene.
În acest an compania mizează pe un avans al afacerilor cu 9-10% comparativ cu 2015, când Saint-Gobain Buliding Glass a ajuns la afaceri de circa 72 de milioane de euro.
“La nivelul primului semestru al acestui an, ritmul de creştere a fost accelerat, concretizându-se prin venituri de 42,6 milioane de euro. De aceea, suntem optimişti şi estimăm pentru 2016 vânzări de peste 80 milioane de euro”, spune Teschner.
Sticlă românească la export
Investiţia iniţială de pe platforma industrială de la Călăraşi, de 135 de milioane de euro, a fost realizată în 2007 pentru dezvoltarea liniei de sticlă float, pentru ca în 2008 să fie inaugurată linia de acoperiri metalice în urma unei investiţii de 35 de milioane de euro. În 2013 a fost dată în folosinţă şi linia de sticlă laminată, prin alocarea de fonduri în valoare de 6 milioane de euro. De asemenea, 10 milioane de euro au fost direcţionate în alte investiţii şi actualizări ale liniilor existente, pe parcursul celor zece ani.
„În acest moment, fabrica din Călăraşi se întinde pe o suprafaţă de 34 de hectare, construcţia dedicată liniilor de producţie şi birourilor însumând peste 10 hectare”, a adăugat Norbert Teschner. Divizia de sticlă a Saint-Gobain are 486 de angajaţi, din care 249 sunt implicaţi în procesul de producţie.
Capacitatea de producţie în fabrica de la Călăraşi este de 21 milioane metri pătraţi de sticlă float. Din aceasta, aproximativ 10 milioane de metri pătraţi este supusă unui proces de acoperire metalică în cadrul liniei de sputerizare magnetronică, iar alte 2 milioane de metri pătraţi de sticlă (atât float, cât şi sputerizată) intră pe linie de laminare.
În ceea ce priveşte vânzările companiei, 40% din producţie este direcţionată către piaţa locală. Restul de 60% din produsele fabricate în România ajung peste hotare, în 42 de ţări, printre care se numără Bulgaria, Turcia, Serbia, Ucraina, Republica Moldova, Ungaria, Grecia şi Croaţia.
Pe plan local, sticla produsă la Călăraşi este folosită în toate segmentele de piaţă, jumătate din cantitate fiind direcţionată către sectorul rezidenţial.
Până acum, francezii au investit un total de 320-330 mil. euro în cele 12 unităţi de producţie, grupate pe opt platforme industriale din Braşov, Brăneşti, Călăraşi, Ploieşti, Satu-Mare, Tulcea, Turda şi Suceava.
CITITI SI Deficitul de muncitori calificaţi blochează apariţia de fabrici noi