Piaţa locală de gips-carton înregistrează scăderi şi în 2013, în contextul căderii sectorului construcţiilor, a creşterii costurilor de producţie, dar şi a orientării clienţilor către produsele cu preţuri mici.
Deşi nu există date oficiale, reprezentanții Saint-Gobain Rigips România estimează că piaţa locală de profil va atinge în 2013 o valoare de circa 88-90 milioane de euro, mult sub estimările inițiale.
Altfel, compania previzionează o păstrare a cifrei de afaceri anul acesta, la nivelul anului 2012, în ciuda scăderii constante a pieţei de profil, a creşterii preţurilor materiei prime şi a tendinţei românilor de a se îndrepta spre categorii de produse mai ieftine.
Structura cifrei de afaceri este alcătuită din contribuția sistemelor uscate, care reprezintă peste două treimi din totalul afacerii şi a sistemelor umede, care ocupă restul. Anual compania investeşte între 1,3 şi 2,3 milioane de euro în eficientizarea proceselor şi în retehnologizarea unităţilor de producţie.
În 2012 compania a investit circa 450.000 de euro într-un sistem de colectare, filtrare şi evacuare a apelor din carieră, aproximativ 270.000 de euro într-o unitate pilot de reciclare a deşeurilor de gips-carton, care permite reutilizarea deşeurilor şi reducerea gradului de utilizare a rocii naturale din carieră, iar în 2013 a deschis un nou depozit şi un sediu administrativ la fabrica de ipsos din Turda, o investiție totală de circa 1,3 milioane de euro.
În România, Saint-Gobain grupează cinci societăţi (Saint-Gobain Construction Products cu diviziile Isover, PAM, Rigips şi Weber, Saint-Gobain Glass România, Saint-Gobain Abrazivi, MTI Impex Braşov şi Brodrene Dahl) cu circa 1,000 de angajaţi.