Site-ul va purta numele SalamWorld.com şi va avea ca obiectiv principal "unirea tineretului musulman pentru a împărtăşi o viziune comună şi sfintele valori ale islamului, încercând să nu difuzeze informaţii nesănătoase", a declarat pentru AFP Ahmed Azimov, vicepreşedintele societăţii eponime, creatoare a site-ului.
Având sediul principal la Istanbul, antene la Moscova şi Cairo şi coordonatori în 30 de ţări, site-ul – ale cărui prime teste de difuzare vor avea loc la începutul anului 2012 – vizează un public-ţintă de 50 de milioane de utilizatori în maximum trei ani, a indicat Azimov, după o prezentare video a reţelei sociale în faţa a circa 150 de ziarişti din ţări musulmane.
"Acest proiect îşi propune să creeze o reţea fără texte prohibite de religie. Pentru a reuşi aceasta, vom avea o echipă mare de moderatori şi vor exista filtre. Contăm, de asemenea, pe utilizatori pentru a se modera ei înşişi şi pentru a filtra textele care vor fi difuzate", a explicat omul de afaceri rus, originar din Daghestan.
În afară de textele difuzate de utilizatori, site-ul va propune diverse servicii pentru musulmani, precum ghiduri ale oraşelor, care să permită reperarea moscheilor şi magazinelor cu produse hallal, un serviciu de învăţământ de la distanţă şi un sistem de consultaţii pentru probleme teologice şi familiale. "În acest moment, suntem preocupaţi de achiziţionarea unor enorme resurse documentare islamice pe internet pentru a le pune la dispoziţie prin reţeaua noastră. Vom încerca să creăm o enciclopedie online, un fel de Wikipedia islamică", a adăugat Azimov.
El a evitat să precizeze detalii despre finanţarea proiectului. "Avem bani, nu avem probleme de acest gen", a răspuns Azimov, arătând că investitorii sunt "un grup de oameni de afaceri din lumea musulmană".