Salarii de minim 1.000 de euro. De ce le refuză tinerii români

euro

SURSA FOTO: Dreamstime

Românii tineri refuză locuri de muncă unde li se oferă salarii de minim 1.000 de euro. Antreprenorii proiectului Autostrăzii Pitești-Sibiu se plâng că vor să construiască autostrăzi, dar nu au cu cine.

Românii tineri refuză salarii care încep de la 1.000 de euro pe lună

Ofertele făcute de constructori localnicilor din satele traversate de autostradă nu par a fi atrăgătoare. Românii tineri consideră că remunerațiile propuse nu sunt suficiente.

În schimb, o proporție semnificativă dintre aceștia au ales să emigreze în străinătate sau în marile orașe. Populația predominantă din sate este compusă în mare parte din persoane în vârstă. Ei s-au arătat disponibili să se angajeze pentru astfel de salarii. Astfel, forța de muncă din România depinde în mare măsură de cetățenii străini.

Constructorii responsabili de cele două loturi ale autostrăzii Pitești-Sibiu se confruntă cu probleme serioase în ceea ce privește recrutarea de forță de muncă. Localnicii refuză să accepte angajarea pentru salarii care încep de la 1.000 de euro net lunar.

Unii susțin că ar exista fonduri. Volumul de muncă este însă considerabil. În schimb, alții consideră că ajutoarele sociale primite de la stat determină mulți oameni să respingă ofertele salariale avantajoase oferite de companii.

Potrivit primarului, un alt motiv pentru lipsa forței de muncă este faptul că tinerii au emigrat din sate. Astfel, au lăsat în urmă o populație în mare parte în vârstă, care nu este potrivită pentru lucrările de construcție.

CNAIR ar putea inaugura primii 26 de kilometri de autostradă din 2024

În luna martie, Compania de Drumuri ar putea inaugura primii 26 de kilometri de autostradă și drum expres din totalul planificat pentru anul 2024.

Pe Autostrada București Sud, constructorul Alsim Alarko din Turcia urmează să pună în funcțiune 13 kilometri între nodurile rutiere DN 5 (Jilava) și DN 4 (Popești-Leordeni), cu lucrări în desfășurare pe o porțiune de 7 km între Vidra și DN 4.

De asemenea, în prima lună de primăvară, alți 13 kilometri de drum de mare viteză ar putea fi deschiși în Bihor, în cadrul șantierului Strabag Drum Expres Oradea – Autostrada Transilvania. Acesta va fi primul drum expres din Transilvania.

Constructorii sunt supuși influenței condițiilor meteorologice, a aprovizionării cu materiale (cum ar fi parapeții de protecție, etc.), și, de asemenea, a deciziilor CNAIR care trebuie să efectueze recepțiile la finalizarea lucrărilor.

Câți kilometri de autostradă va avea România în 2024?

Amintim că recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a asigurat că va păstra promisiunea făcută la finalul anului 2022, conform căreia în 2023 și 2024, România va dispune de 250 de kilometri noi de autostradă și drum expres.

Până în prezent, au fost finalizați 88 de kilometri din cei 250 promiși de oficial.

”Eu am spus de cei 250 de kilometri la finalul anului 2022, când mi s-a aprobat un buget record la Ministerul Transporturilor şi care anul acesta este şi mai mare şi am spus că în 2023 şi 2024 vor fi daţi în circulaţie cel puţin 250 de kilometri de autostradă şi drum expres şi mă ţin această chestiune.

O să vedeţi că până la sfârşitul anului aceşti minim 250 de kilometri – astăzi, când vorbim, sunt 88, astăzi – aceşti 250 vor fi daţi”, a declarat el marți seară, pe 30 ianuarie, pentru Digi24.

Mai multe puteți citi aici.