Paris Air Show 2011, eveniment care are loc între 20 și 26 iunie, și-a deshis porțile în prezența lui Nicolas Sarkozy însă printre participanți circulă zvonuri alarmiste.
Mai întâi pentru că măsurile de securitate impuse în acest an sunt extrem de severe fiind foarte asemănătoare celor de la întâlnirile G8 sau din timpul vizitelor președintelui american în străinătate. Apoi, pentru că IATA (International Air Transport Association), tocmai a înjumătățit estimările de profit ale membrilor săi. Conform lui Giovanni Bisignani, șeful asociației, „a rămas foarte puțin spațiu de manevră în cazul unor noi șocuri în industrie”. Această declarație vine pe fondul creșterii accelerate a prețului combustibililor. După ce estimase un profit net de 8,6 miliarde de dolari pentru 2011, IATA a redus această cifră până la patru miliarde.
În ciuda acestor estimări, vânzările de aeronave continuă să crească. Conform Financial Times, numărul de avioane civile vândute anul trecut de Airbus și Boeing a atins 92 de unități, peste cele din 2009. „Vectorul vânzărilor de avioane este traficul. Un trafic de pasageri mai mare înseamnă și vânzări mai mari de aeronave”, a declarat Damien Lasou, șeful firmei de consultanță Accenture.
Din nefericire pentru spectatori la această ediție a expoziției de la Le Bourget, imperialul Airbus A380 va putea fi admirat doar la sol. Demonstrația programată a fost anulată dintr-un motiv cât se poate de obiectiv: în timpul manevrelor de amplasare a aeronavei la poziția stabilită avionul a atins ușor o clădire iar vârful unei aripi a fost avariat. Conform Le Figaro, un purtător de cuvânt al Airbus a descris acidentul ca „minor” punându-l pe seama dimensiunilor neobișnuite ale aparatului. Airbus A380 este cel mai mare avion de pasageri din istoria aviației. Cvadrimotorul are o deschidere a aripilor de 80 de metri, cu peste cinci metri mai mare decât cea a competitorului său direct Boeing B747-400. Nici cu aeronava militară A400M, europenii nu au fost mai norocoși. În urma unui „incident”, nici acest avion nu va putea face demonstrații.
De cealaltă parte, americanii de la Boeing au sosit în Franța cu cinci aeronave dintre care una este extrem de importantă pentru viitorul companiei: 747-8 Intercontinental. Alături de acesta, pe pista de la Le Bourget se vor afla un 737-700 aparținând Air Berlin asamblat după noul concept Sky Interior, dar și un 737-200LR cu însemnele Qatar Airways.
Zona militară a Paris Air Show 2011 este una dintre cele mai căutate de vizitatori. Aici sunt expuse, printre altele, avioane F-15 Silent Eagle și F/A-18 Super Hornet, Boeing KC-767A, EADS C295 și elicoptere Chinook, EC 175, EC145 T2 (Tiger), EC 725 și NH 90. O puternică delegație rusă, compusă din 59 de companii, este prezentă și ea la expoziția din acest an. Rușii prezintă, printre altele, avionul de pasageri Sukhoi SuperJet 100 și averonava multi-rol Be-200.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/WFY4Yk2y8_M" frameborder="0" height="349" width="560"></iframe>