Grupul francez Renault urcă, în acest an, de pe locul 11 pe poziţia a cincea în topul companiilor cu cel mai mare număr de salariaţi din România şi pe al doilea în rândul celor cu capital privat. Proprietarul Automobile Dacia va conduce plutonul principalilor şase angajatori din 2008.
Petrom, Poşta Română, Romsilva şi CFR Marfă au, împreună, peste 100.000 de angajaţi. În clasamentul companiilor cu cele mai mari efective de personal va intra, din acest an, şi Dacia Groupe Renault, care va ajunge la o cifră de circa 19.000 de salariaţi. În momentul de faţă, compania are 13.800 de angajaţi, angrenaţi pe cele două paliere de activitate ale companiei: producţie şi comercial. Numărul acestora urmează să crească, în 2008, cu încă 3.400 de persoane, dintre care 2.800 de muncitori şi 600 de absolvenţi de studii superioare.
O altă divizie a grupului în România, centrul de proiectare Renault Technologie Roumanie (RTR) va continua campania puternică de recrutare începută anul trecut. Potrivit directorului de comunicare al RTR, Anca Oreviceanu, centrul are în vedere recrutarea a încă 700 de angajaţi în acest an, „toţi cu studii universitare, dintre care majoritatea specializaţi în inginerie“. Pe parcursul anului 2007, de-a lungul căruia RTR a făcut 900 de angajări, centrul s-a axat pe atragerea tinerilor absolvenţi. În acest sens, facultăţi din toată ţara au fost împânzite de anunţurile de angajare ale RTR. De asemenea, compania a stabilit parteneriate cu instituţiile, organizând programe de masterat cu profilul „Ingineria proiectelor în automobile“, destinate şi absolvenţilor din provincie, prin care acestora li se asigura cazarea şi banii de buzunar. De asemenea, „am recrutat prin intermediul firmelor specializate, prin anunţuri, dar şi prin forumuri de recrutare organizate în toată ţara, la Bucureşti, Iaşi, Târgu Mureş sau Galaţi, de exemplu“, spune Anca Oreviceanu.
Retailul şi sectorul bancar, aspiratoare de angajaţi
Ca în fiecare an, şi în 2008, lanţurile de hipermarketuri se menţin în primul eşalon al angajatorilor. Astfel, numai reţelele de retail „tradiţionale“ vor fi responsabile cu crearea a peste 10.000 de locuri de muncă în acest an. De asemenea, cel puţin 25.000 de oameni vor fi angrenaţi în cele 20 de mall-uri ce urmează a fi inaugurate.
Pentru a nu avea surprize la inaugurarea unui magazin, departamentul de HR al lanţului Auchan demarează procedurile de recrutare cu trei-cinci luni înainte. Intervalul poate depăşi o jumătate de an în cazul managerilor comerciali, care urmează o perioadă de acomodare în magazinele deja deschise. Şi retailerul Carrefour desfăşoară o campanie de recrutare dublă. Potrivit directorului de comunicare, Andreea Mihai, compania intenţionează să deschidă în 2008 cel puţin şase noi hipermarketuri, care se vor adăuga celor 11 deja existente, ceea ce presupune angajarea a 3.600 de persoane. Deşi apărut pe piaţă în urmă cu mai puţin de doi ani, lanţul Real va atinge, în urma celor 2.500 de angajări prevăzute pentru acest an, aproape 10.000 de salariaţi.
Potrivit informaţiilor apărute în presă, băncile intenţionează să îşi menţină şi în acest an ritmul de extindere, plănuind, per total, deschiderea a 900 de noi unităţi. Cea mai asiduă campanie de recutare va fi dusă, astfel, de Raiffeisen, care şi-a propus ca, numai în 2008, să inaugureze peste 200 de sucursale. Cu o medie de cinci angajaţi pe unitate, sistemul bancar va înghiţi, anul acesta, în jur de 4.500 de angajaţi.
Provincia angajează
LOCAL Potrivit ANOFM, în săptămâna 10-16 ianuarie erau vacante aproximativ 9.000 de locuri de muncă. Judeţele în care se înregistra cea mai mare cerere de personal erau Hunedoara (909 locuri vacante) şi Caraş-Severin (700). La coada clasamentului se situează judeţul Galaţi (13) .
DOMENII Sectoarele care vor să atragă cei mai mulţi angajaţi se adresează, în general, persoanelor care nu deţin o specializare: construcţii, retail şi confecţii.