Salvarea turismului, privită cu scepticism

Săptămâna trecută, Organizaţia Mondială a Turismului a prezentat Master Planul pentru dezvoltarea turismului. Proiectul este privit cu scepticism de către oamenii din industrie. Cercetarea, structurile instituţionale, pregătirea profesională a angajaţilor, planificarea şi marketingul: acestea sunt cele cinci zone-cheie identificate de experţii Organizaţiei Mondiale a Turismului pe care România trebuie să le îmbunătăţească. Oamenii de afaceri sunt reticenţi în privin

Săptămâna trecută, Organizaţia Mondială a Turismului a prezentat Master Planul pentru dezvoltarea turismului. Proiectul este privit cu scepticism de către oamenii din industrie.

Cercetarea, structurile instituţionale, pregătirea profesională a angajaţilor, planificarea şi marketingul: acestea sunt cele cinci zone-cheie identificate de experţii Organizaţiei Mondiale a Turismului pe care România trebuie să le îmbunătăţească. Oamenii de afaceri sunt reticenţi în privinţa posibilităţilor ca planul să fie pus în aplicare. „Documentul este bine făcut, dar sunt sceptic când vine vorba de aplicarea lui. Master Planul presupune modificări legislative şi voinţă politică. În conjunctura actuală, nu văd în ce măsură poate fi aplicat“, a declarat pentru Capital Dan Vasilescu, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism.

Pentru a avea succes, planul va trebui implementat eficient şi la timp, iar unele acte normative vor trebui schimbate. „Proiectul trebuie aprobat prin lege, săptămâna aceasta, de către Guvern. Sper să-i conving să-şi dea acordul, altfel planul va avea aceeaşi soartă ca şi celelalte proiecte iniţiate în trecut“, spune Lucia Morariu, secretar de stat pentru Turism. De asemenea, patronii de hoteluri vor trebui să îşi schimbe politica de personal. „Puţini patroni vor investi în pregătirea personalului. Master Planul o să aibă sorţi de izbândă, dar nu în măsura pe care ne-o dorim cu toţii“, spune Mihai Lăzărescu, project manager la Regal Audit & Consulting.
Echipa care a elaborat Master Planul a avut reacţii critice şi faţă de actualul slogan al turismului românesc, „Simply Surprising“, care nu comunică esenţa ofertei turistice a României. Rămâne de văzut care va fi noul brand de ţară şi câţi turişti va atrage România dacă proiectul va fi implementat.