Noile reglementări apar într-o ordonanță de urgență publicată în Monitorul Oficial pe 30 decembrie 2014 care modifică, printre altele, OUG 77/2009 privind organizarea și funcționarea jocurilor de noroc.
Un impact semnificativ al acestor modificări va fi resimţit de activităţile promoționale ale companiilor din toate domeniile după data de 13 februarie, când noile reguli vor intra în vigoare, arată specialiştii NNDKP Legal&Tax.
De la acea dată, orice activitate care implică un fond de câștiguri sau premii ce vor fi acordate unuia sau mai multor câștigători va fi permisă doar cu avizul Comitetului de Supraveghere al Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc. Astfel, acțiunile organizate de diferiți operatori economici în scopul stimulării vânzărilor (care nu presupun taxa de participare, respectiv niciun fel de cheltuială suplimentară din partea participanților și nici majorarea prețului pe care l-a avut produsul înaintea acțiunii respective) implică de asemenea obținerea prealabilă a avizului ONJN, precizează sursa citată.
Ordonanța nu stabileşte documentele care trebuie depuse pentru obținerea avizului, dacă se plătește o taxă (și care ar fi cuantumul acesteia), care este termenul în care Comitetul de Supraveghere din cadrul ONJN va răspunde solicitărilor, dacă avizele se vor putea elibera pentru tipuri de campanii publicitare sau pentru campanii publicitare punctuale. Răspunsurile la aceste problem se vor găsi, cel puţin parţial, în normele de aplicare a ordonanţei pe care guvernul ar trebui să le aprobe și să le publice în Monitorul Oficial până pe 12 martie 2015.