Mihaela Glăvan, Irina Schrotter, Andreea Tincu  sau Smaranda Almășan se află printre numele ale căror creații au defilat la ”Vienna Fashion Week”, în urmă cu câteva săptămâni, alături de alți creatori celebri. Indirect, s-ar spune, este un mod inedit în care România este prezentată străinilor.

”În afară de designerii români, am colaborat cu un designer faimos din Austria – Tiberius”, face o scurtă introducere Mihaela Glăvan, referindu-se la evenimentul care a avut loc în capitala Austriei. Acum, creatoarea de pantofi are deja un plan sigur pentru următoare colecție, însă nu intră în amănunte.

În același timp, se concentrează pe creșterea vânzărilor și pe dezvoltarea unor parteneriate cu furnizorii de materiale. De altfel, spune ea, lucrează acum la mai multe proiecte, având deja în producție trei comenzi mari. 

De-a lungul anilor, Mihaela Glăvan a construit un adevărat business, fiind ajutată atât de vizibilitatea pe care i-au adus-o zecile de show-uri unde și-a prezentat creațiile, cât și de spiritul antreprenorial: showroom-ul din București și site-ul pe care l-a lansat în urmă cu un an i-au adus o creștere de aproape 50% a vânzărilor, anul acesta.

Acum, businessul ei se împarte în „linia principală de încălțăminte – Mihaela Glăvan“, care se poate achiziționa sau comanda în showroom-ul din București și „Sepala, linia secundară“, care se comercializează online. Cu alte cuvinte, punctează ea, ”online-ul merge foarte bine, rata de retur fiind aproape zero”. Nu e de mirare că mizează foarte mult pe acest segment.

”A fost mai mult o creștere organică, susținută de parteneriatele încheiate în ultimii ani. De exemplu, de ceva timp am o colaborare cu Fashion Days. Practic, sunt două-trei campanii pe an, pe care le avem împreună”, detaliază Mihaela Glăvan.   

Grosso modo, industria locală de încălțăminte este evaluată astăzi la aproximativ 700 milioane de euro. Din acest total, potrivit jucătorilor din piață, afacerile antreprenorilor români înseamnă circa 100 de milioane de euro, în creștere ușoară față de anii „grei de criză“.

În acest context, pe fondul unei invazii de produse ieftine din Asia, vânzările lor au crescut constant, în ritm cu piața. Mulți dintre ei au continuat să creeze modele de încălțări în ateliere. Alții au investit în afacerea familiei sau au făcut planuri pentru export în fabrici mari. Oricât de fragmentată ar fi această piață, diferită de tot ce se întâmplă în Europa de Vest, unde este încurajat consumul, un lucru este sigur: românii vor continua să cumpere pantofi. (Sursa foto: Mihaela Glăvan)