Potrivit acestora, la 2 iunie 2015, Grupul Lufthansa a anunțat introducerea a unei taxe de 16 euro pentru fiecare bilet emis prin intermediul unui GDS, începând cu data de 1 septembrie 2015. Iar taxa va fi aplicată la nivelul tuturor statelor UE, de către toate companiile aeriene care fac parte din grup (Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines și Swiss International Airlines).
”Noul canal de distribuție nu reprezintă o alternativă viabilă pentru sistemele de rezervare și compensare, întrucât nu dispune de toate funcționalitățile necesare pentru procesele contabile actuale. De asemenea, termenul de implementare foarte scurt, precum și caracterul unilateral al deciziei sunt acțiuni neprincipiale în relația de parteneriat cu agențiile de turism, prin intermediul cărora se vând peste 90% dintre biletele de avion”, spune Alexandra Arsene, consilier TACA/IATA.
Cu alte cuvinte, adaugă Arsene, anunțul făcut de Lufthansa este o lovitură la adresa industriei de turism, ”cu grave consecințe atât asupra agențiilor de turism, cât și asupra călătorilor”.
”Pentru agențiile de turism partenere, noua platformă va genera o creștere a costurilor pentru rezervări, transferuri și operațiuni contabile și va îngreuna semnificativ modificarea sau anularea rezervărilor, afectând în special segmentul de clienți corporate și agențiile de turism specializate pe zona de business”, mai spun și reprezentanții ANAT.