Cum mediul afacerilor este unul dur și competiția foarte puternică, doar cei care sunt foarte bine pregătiți se pot diferenția de ceilalți și pot deveni lideri.
Este și povestea Luciei Prăjișteanu, care, din dorința de a fi independentă, în ultimul an de facultate, s-a angajat într-o firmă de confecții ca asistenta directorului general. Ea a reușit repede să avanseze și să devină directorul general al firmei respective. La acea vreme, și-a deschis în paralel propria afacere, în domeniu marochinăriei.
Treptat, a diversificat gama de produse, pentru ca în 2007 să intre pe retail cu obiecte de argint și să deschidă magazinul Marrani, la Băneasa Shopping City. Ulterior, după proiectul din Băneasa Shopping City, pornind de la insight-ul de mamă, Lucia Prăjișteanu a identificat nevoia de spații de distracții pentru copii, în țară. A renunțat atunci la bijuterii și și-a investit energia în dezvoltarea unui spațiu în care părinții să își poată lăsa fără grijă copiii sub supravegherea personalului specializat, câtă vreme aceștia-și fac cumpărăturile în incita mall-ului. Proiect care s-a dovedit a fi un succes. Este vorba despre Magic City-Băneasa, inaugurat în 2008. Între timp, acesta a fost preluat de operatori de centre comerciale de peste hotare.
Din Băneasa, parc în AFI Palace Cotroceni
Doi ani mai târziu, antreprenoarea înființa parcul de distracții indoor Zorky’s Planet în AFI Palace Cotroceni, pe o suprafață de 2.000 de metri părtați, ambele desfășurate prin firma Britta Trading.
La vremea respectivă, Zorky’s Planet era primul parc de distractii indoor, într-un shopping center, din România. În 2014, cifra de afaceri a firmei Britta Trading a depășit 3 milioane de lei. La finele lunii august din 2015 la Zorky’s Planet a avut loc inaugurarea primului roller coaster indoor din Europa de Est, cu o investiție de 750 mii de euro. Și nu s-a oprit aici.
Pentru că întotdeauna și-a dorit ca spaţiul pe care îl amenajează să fie o lume în care copiii să se simtă extraordinar, să descopere mereu lucruri şi jocuri noi, să trăiască experienţe minunate, iar părinţii să se simtă relaxaţi şi multumiţi, anul trecut a deschis parcul de distracție Miramagica în Herăstrau, cu o investiție de aproximativ 2 milioane de euro. Conceptul parcului a fost creat și implementat de o echipă de designeri internaționali, care au mai dezvoltat parcuri de divertisment şi în Marea Britanie, Spania sau Italia.
În business, ca în sport
În opinia Luciei Prăjișteanu, din foarte multe puncte de vedere, în business e ca în sport. „ Trebuie să respecţi nişte reguli pentru a fi primul. Eu am făcut atletism, iar pe mine sportul m-a ajutat foarte mult să mă dezvolt, mi-a impus o disciplină, mi-a educat spiritul competiţional, mai ales că, în atletism, spre deosebire de sporturile în echipă, eram singură, iar rezultatele veneau doar după multă muncă, nu mă puteam baza pe altcineva. Aşa am învăţat să lucrez singură, să mă bazez doar pe munca mea, aşa am avut şi performanţe“, explică ea.
În ceea ce privește piața de entertainment din România, Lucia Prăjișteanu susține că este încă la început. „Există cerere, părinții sunt dornici de activități noi pentru copii, este loc de dezvoltare“, conchide ea.
750.000 de euro a investit anul trecut în primul roller coaster indoor din România
2 de milioane de euro este suma investită în parcul de distracții Miramagica din Herăstrau
3,5 milioane de lei au fost veniturile firmei Britta Trading în anul 2014
Cinci lecții pe care le-a învăţat prin prisma businessului:
1) Nu lăsa oportunitățile să treacă
2) Asumă-ți riscuri
3) Inovează
4) Ascultă-ți intuitia
5) Fii disciplinat