Dacă anul trecut abia se organiza o licitație pentru tramvaie, într-un mare oraș, îngreunată de sistem, birocrație și apoi, ”poate” contestată, anul acesta tot mai multe primării (Iași, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Oradea, Timișoara) au anunțat licitații pentru tramvaie, autobuze sau troleibuze. În cele mai multe cazuri second-hand. Încă nu sunt bani pentru unele noi. Și, oricum, nu este o mirare: în ultimii ani, regiile de transport din România au primit în flotă autobuze vechi pe care europenii din Occident nu le mai foloseau.
”România nu este o piață exclusiv pentru vehicule noi. În zona de tramvaie sunt diverse programe în Occident: ei le scot din uz la prețuri mici și le trimit la noi. În cele mai multe cazuri, le folosesc 25 de ani și apoi le vând pentru câteva mii de euro. În plus, sunt ușor de întreținut pentru că nu au tehnologii sofisticate”, face Ștefan Roșeanu, consultant pe segmentul de transport la Bruxelles, o scurtă precizare. Practic, mai pot fi folosite încă 5 ani sau chiar mai mult în orașele din România dacă sunt întreținute și modernizate. Iar cerere există, în contextul în care, anual, dispar din circulație 50 de tramvaie pentru că nu sunt bani pentru modernizarea lor.
Potrivit jucătorilor din domeniu, această piață, a tramvaielor, este evaluată la circa 2,5 miliarde de euro, în următorii 15 ani, în condițiile în care vor fi înlocuite toate cele 1.300 de tramvaie vechi și vor apărea noi proiecte. Multe primării își pregătesc documentația pentru programul multianual 2014 – 2020, în contextul în care în zona regională vor fi din nou 4 – 5 mld. euro. În prezent, principalele orașe cu linii pentru tramvaie, în afară de București, sunt Ploiești, Galați, Brăila, Iași, Botoșani, Cluj, Oradea, Arad, Timișoara, Reșița, Craiova, Sibiu.
”Cele mai bune tramvaie sunt în Oradea, Cluj și Iasi. Chiar și în București sunt unele foarte bune, cele modernizate de URAC. De asemenea, în Timișoara va fi un amplu program de modernizare”, a mai spus Roșeanu. În România, cei mai importanți jucători pe segmentul de construcții sau reparații și modernizări de tramvaie sunt Astra Vagoane Călători Arad, Remar Pașcani și URAC (RATB).
România, ”groapa de gunoi” pentru tramvaiele și autobuzele din Occident?
16 noiembrie 2013, 10:32
Ultima modificare în 16 noiembrie 2013, 12:32
În fiecare an, 50 de tramvaie dispar din circulație pentru că nu sunt bani pentru reparații. Nici în cazul autobuzelor și troleibuzelor lucrurile nu stau prea bine. Deteriorarea lor are multe cauze, una dintre ele fiind legată de faptul că acestea au fost aduse vechi din Occident, la prețuri mici.
Etichete: autobuze,
tramvaie
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- AVALANŞĂ DE INVESTIŢII: Chinezii invadează piaţa imobiliară europeană
- Croaţia nu are nevoie de ajutorul FMI, în 2014
- „Nu trebuie să fii foarte inteligent să vezi costurile mari la retragerile de numerar de la ATM în România”
- OTP a revenit pe profit în trimestrul III, reducând cu o cincime pierderile la 9 luni
- România are un potenţial ridicat de gaze de şist în Carpaţii Orientali, Depresiunea Bârladului şi Câmpia Română
- Schimbări la Tarom. Ce a decis noul consiliu de administrație
- Loteria Română va încasa 75 milioane euro anual
- Lucian Anghel (BCR Pensii): Un contributor din România plăteşte CAS pentru 1,2 pensionari
- Creditul doar cu buletinul a distrus încrederea românilor în bănci
- Est vs Occident: Ce țări au avut cele mai mari creșteri