„Consumul de iaurt în România este scăzut. Acesta este de 6-7 kilograme pe cap de locuitor pe an, în timp ce polonezii consumă dublu faţă de români. În Franţa şi în Germania, consumul anual ajunge la 25-30 de kilograme pe an. Consumul redus din România se explică prin mai multe feluri. Primul este faptul că iaurtul nu face parte din meniul cetăţenilor. În urmă cu 16 ani, când am intrat noi pe piaţa din România, localnici nici nu mâncau iaurt. În timp ce în alte ţări iaurturile au o tradiţie mai lungă de 100 de ani”,a declarat director general Danone.
Schulz a mai spus că un alt factor important care influenţează consumul este faptul că românii nu îşi permit aceste produse. „În ultimii cindi ani, bugetul alocat pentru coşul de cumpărături a scăzut cu 40%”, a mai spus Schulz. Această ajustare a cheltuielilor s-a resimţit şi în evoluţia pieţei. Aşadar, în 2014 piaţa a stagnat pentru al doilea an consecutiv. „Valoare pieţei a ajuns la 817 milioane de lei în 2014, cu 1% mai mai mult decât în 2013. În ceea ce priveşte cantitate, anul trecut aceasta a scăzut cu 3% faţă de 2013, ajungând la 95.000 de tone”, a completat directorul Danone.
În ceea ce priveşte preferinţe românilor, aceştia consumă cel mai mult iaurt alb (50%). În timp ce 27% dintre români consumă iaurt cu fructe, 17% iaurturi pentru sănătate activă, iar 5% sunt iaurturi pentru copii.