Cei mai mulți români (68%) au declarat că au încredere în site-urile de rezervări online și că folosesc aceste portaluri pentru a citi detalii și recenzii despre unitatea de cazare. Înainte de a-și face o rezervare, 30% dintre români accesează patru-cinci site-uri, 11% – peste zece site-uri și doar 3% accesează un singur site.
Cei care rămân totuși reticenți la ideea de a finaliza rezervarea printr-un portal de rezervări online și-au motivat poziția spunând că nu doresc să furnizeze date bancare și că li se pare mai eficient telefonic, atunci când au contact cu o persoană de la care pot să afle mai multe detalii telefonic. De asemenea, internetul este folosit și pentru alte activități legate de turism, cum ar fi obținerea de informații înainte de călătorie sau pentru a împărtăși experiența avută în vacanță (de exemplu, postări pe rețele sociale) – peste 55% dintre respondenti.
Potrivit acelorași date, România este principala destinație aleasă de români pentru petrecerea concediului de vară din acest an, stațiunile de la munte sunt preferatele turiștilor din întreaga țară, iar litoralul este preferatul bucureștenilor. Următoarele destinații clasate după stațiunile de munte și litoralul românesc sunt Grecia, Bulgaria și Turcia.
Totodată, 27% dintre repondenți au declarat că își petrec vacanța de vară pe litoralul românesc, în timp de 41% au spus că aleg muntele.
Destinațiile preferate de români sunt zona Transilvaniei, Bran-Moieciu, Valea Prahovei, Sovată, Băile Felix, Bucovina, Maramureș și stațiunile de pe litoralul românesc. În ceea ce privește prețul pe care ar fi dispuși să îl plătească pentru o noapte petrecută într-o pensiune/un hotel de 3 stele, răspunsurile au variat de la 70 lei la 250 lei de persoană.
Aceștia au răspuns că durata unui sejur în România se întinde până la 2 săptămâni, cu o medie de 7 nopți, iar bugetul mediu alocat este de 750 lei de persoană, mai arată studiul citat. Pentru o vacanță în străinătate, românii sunt dispuși să plătească între 1000 și 3000 lei de persoană, în funcție de destinație și serviciile oferite.