Se cer croazierele în Mediterana. Cele mai scumpe ajung și la 40.000 de euro

Într-o piață mică, a cărei valoare abia dacă depășește 10 milioane de euro, cea a croazierelor, există câțiva antreprenori care scot profit . Este o nișă pe care nu o dezvoltă orice agenție din turism și care nici nu se potrivește pe orice model de business.

”Piața românească a croazierelor este încă o piață haotică, sensibilă la preț. Aceste vacanțe se vând pe criteriul prețului. Produsul este în continuă creștere, piața fiind evaluată undeva la 10-12 milioane de euro”, spune Ioan Basea, general manager Croaziere.net.

Potrivit acestuia, se cer croazierele în Mediterana (Centrală, de Vest și de Est), Scandinavia și capitalele baltice, fiordurile noregiene și insulele britanice.

”După parcurgerea acestor itinerarii, încep să fie solicitate Caraibe, Alaska, America de Sud, Asia. Tarifele diferă de momentul rezervării, de linia de croazieră, de tipul cabinei, de durata croazierei, acestea fiind de la 400 euro de persoană până la 5.000 – 6.000 euro de persoană în cazul liniilor de lux”, mai spune Basea, a cărui afacere a fost de aproximtiv  4,4 milioane de euro în 2015.

Totodată, dacă ar fi să se ia în calcul un preț mediu, și acesta diferă de mai mulți factori. De exemplu, la o linie de masă, rezervarea fiind cu patru-cinci luni înainte de îmbarcare, acest preț este de 1.300 – 1.600 euro, pentru două persoane, într-o cabină interioară și 2.000 – 2.400 euro pentru o cabină exterioară cu geam, timp opt zile.

Ioan Basea mai spune că cele mai scumpe sunt ”grand voiajele” de 120 – 135 de zile, care ajung la 30.000 – 80.000 euro pe cabină dublă. ”Anul trecut, s-a vândut un grand voiaj de 92 zile la 25.000 euro pe cabină dublă, regim full board extins. Și tot în 2015, s-a vândut o suită pe o linie de lux, opt zile în Mediterana, la 39.000 euro, regim all inclusive”, adaugă acesta. Turiștii preferă Mediterana, în principal cea de Est, cu insulele grecești, dar și Caraibele.