Renault a anunțat intrarea în comercializare a noului model Talisman cu un preț de bază de 21.800 de euro. În varianta cea mai ascetă, noul model Renault este mai scump decât Opel Insignia dar mai ieftin decât Ford Mondeo sau Volkswagen Passat.
Conform producătorului, Renault Talisman este o mașină caracterizată de un comportament rutier care combină agilitatea cu siguranța, dinamismul și confortul. Cu un design cu linii robuste și elegante, care emană o personalitate puternică, noul model adaugă stilului clasic ADN-ul și amprenta Renault. Interiorul este spațios si confortabil, iar portbagajul oferă un volum de 515 litri.
În variantele superioare de echipare, scaunele din față sunt încălzite și au funcția de masaj si ventilație. Inedit în acest segment, Renault Talisman asociază sistemul 4Control cu amortizoarele reglabile electronic, aspect ce face ca vehiculul sa fie foarte agil și stabil pe orice tip de traseu. Conectivitatea este asigurată de tableta multimedia conectată Renault R-Link 2 de 7 inci sau de 8,7 inc care controlează, pe lângă funcțiile clasice de navigație, audio și climatizare și pe cele de asistență la condus. Talisman este echipat cu un sistem de sonorizare Surround BOSE® (cu douăsprezece boxe) conceput pentru acest model. Tehnologia Centerpoint® convertește semnalul surselor stereo în semnal multicanal pentru a oferi un sunet Surround, în timp ce procesarea digitală a semnalului Bose® integrează caracteristicile acustice ale Talisman pentru egalizarea potrivită.
Conform oficialilor Renault, primul nivel de echipare, Life, pune la dispoziția utilizatorului echipamente ca faruri de zi cu tehnologie LED, cruise control, sistem de asistență la pornirea din rampă, senzori de ploaie și de lumină, tablou de bord digital TFT, oglinzi retrovizoare reglabile electric și degivrante, climatizare automată bi-zona cu senzor de toxicitate sau sistem Stop&Start. Nivelul de echipare Zen propune ca echipamente standard în plus față de prima versiune tehnologia Multi-Sense, scaun pentru șofer reglabil manual pe înălțime cu reglaj electric lombar și funcție de masaj, scaun pentru pasagerul din față reglabil manual pe înălțime și lombar. Pentru mai mult confort, șoferul beneficiază de senzori de parcare față și spate, geamuri electrice cu impuls, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, Renault R-Link 2, sistem multimedia conectat cu ecran tactil de 7 inci și jante de aliaj Bayadère de 17 inci. Versiunea de top, Intens, vine cu faruri full LED Pure Vison cu funcție cornering light și stopuri spate tip LED cu efect 3D, senzor de avertizare pentru unghiul mort, sistem de închidere și demaraj „mâini libere", lumină de întâmpinare sub oglinzile exterioare, scaune față reglabile electric cu memorie, reglaj lombar, funcție de masaj și ventilație, volan încălzit, sistem multimedia conectat cu ecran tactil de 8,7 inci, ambianță de lumini interioare și jante de aliaj Duetto de 18 inci.
Conform datelor furnizate de reprezentanța Renault în România, clienții pot alege între trei motoare diesel și unul alimentat cu benzină. Interesant, spre deosebire de adversarii direcți din segment varianta cea ai ieftină a lui Talisman este dotată cu un motor alimentat cu motorină, nu cu benzină. Astfel, prețul de bază de 21.800 de euro se referă la versiunea Life, dotată cu propulsorul Energy dCi 110 și cu cutia manuală cu șase trepte. Pentru comparație, cel mai ieftin Volkswagen Passat – Trendline, 1.4 TSI – 125 CP – costă 22.030 euro. În același timp, Ford Mondeo – Trend, 1.5 EcoBoost – 160 CP – are un preț de bază de 23.450 euro, iar Opel Insignia – Insignia, 1.8 ECOTEC – 140 CP – costă minimum 19.160 de euro. Prin urmare, în acest cvartet cel mai ieftin model de bază este cel al Opel, în timp ce modelele Volkswagen și Ford sunt mai scumpe decât noul Renault Talisman.
Cei care consideră că motorul diesel 1.5 dCi care dezvoltă 110 CP de pe varianta de bază are o putere prea mică pentru a le satisface dorințele au la dispoziție alte trei opțiuni: 1.6 dCi 130, 1.6 dCi 160 EDC (cutie automată cu 6 trepte) și TCe 200 EDC (cutie automată cu 7 trepte). Acesta din urmă este un propulsor alimentat cu benzină, singurul din gamă, de altfel, care asigură noului Talisman o accelerație 0 – 100 km/h în 7,6 secunde și o viteză maximă de 237 km/h.