Mediul digital le oferă retailerilor oportunități și provocări în egală măsură. ”Cumpărătorii continuă să se dezvolte în jurul canalelor de comunicare online pe măsură ce valoarea cumpărăturilor realizate de pe desktop și dispozitive mobile se află în creștere de la an la an în toată lumea”, spune Iulia Nartea, Managing Director UPS România, Grecia, Ungaria.
Un studiu semnat comScore și UPS, pentru 2014, arată că 6 din 10 clienți online cumpără volume mai mari pentru a beneficia de transport gratuit. Așadar, telefoanele de tip smartphone au un rol important în experiența de shopping online, însă interfața pentru utilizator nu este suficient de atractivă pentru cumpărători. În continuare, desktopul/laptopul este preferat pentru cumpărături online în defavoarea dispozitivelor mobile.
Atunci când achiziționează de pe dispozitive mobile, 41% dintre respondenți preferă versiunea web a unui site, în timp ce 34% aleg versiunea pentru mobil, iar 25% o aplicație mobilă. Același studiu arată că rețelele sociale au un impact cuantificabil asupra deciziei de cumpărare. Astfel, o treime din totalul cumpărătorilor și jumătate dintre cumpărătorii din generația Millennials (născuți între 1980 și 1995) apreciază că sunt influențați de rețelele sociale în decizia de a achiziționa.
De asemenea, cumpărătorii obișnuiesc să își împărtășească pe rețelele sociale opiniile în legătură cu anumite produse și servicii. Pentru cumpărătorii satisfăcuți, principalul canal este Facebook (86%), urmat de Twitter (34%), Google + (23%), Pinterest (21%) și Instagram (19%).
„Comerțul omnichannel le oferă cumpărătorilor confortul unei experiențe integrate de shopping, iar retailerii care îl adoptă sunt recompensați cu creșterea vânzărilor și a loialității față de brand", declară Susan Engleson, senior director în cadrul comScore. În acest context, 4 din 10 respondenți apelează la retailul cross-channel atunci când fac cumpărături.
Mai mult, pentru a beneficia de transport gratuit, clienții cumpără volume mai mari. Practic, majoritatea cumpărătorilor online optează în continuare pentru transport gratuit ca principală modalitate de livrare. Data estimată de livrare, precum și costurile pentru livrare rapidă sunt de asemenea importante. Astfel: 81% dintre cumpărătorii intervievați își doresc opțiuni de livrare gratuită, 62% vor să fie informați cu privire la data estimată sau garantată de livrare, iar 54% își doresc existența unor multiple posibilități de plată.