performanta cu adevarat notabila, in conditiile in care acum sase ani Samsung avea doar 2,7% din vanzarile totale de telefoane.Cu toate acestea, avansul fata de Motorola in rezultatele din trimestrul al treilea din 2004 nu este foarte mare: doar 588.000 de terminale fac departajarea intre cei doi jucatori. Un analist de la Gartner este de parere ca Motorola ar putea recupera terenul pierdut in perioada Sarbatorilor de iarna.Pe de alta parte, succesul Samsung nu a putut impiedica un analist de la Deutsche Bank sa schimbe recomandarea privind actiunile companiei de la „pastreaza” la „vinde”. Aceasta, pe fondul scaderii ratei profitului. „Credem ca marirea cheltuielilor de promovare va eroda marjele de profit pe zona de terminale mobile in trimestru patru”, spune analistul de la banca germana. „Credem ca intensificarea concurentei si standardizarea terminalelor din clasa premium vor accentua tendinta de scadere a pretului mediu al terminalelor”, adauga acesta. Actiunile Samsung au scazut cu 0,12% ca urmare a reactiei Deutsche Bank.Marjele de profit au inceput sa scada pe masura ce Samsung a trebuit sa contracareze Nokia in razboiul preturilor si sa investeasca mai mult in marketing si publicitate.De asemenea, liderul pietei a recastigat teren, acoperind, pentru prima data in ultimele doua trimestre, 30% din piata. Si Siemens a inregistrat o usoara revenire, ajungand sa detina 7,6% din totalul vanzarilor de telefoane mobile. Pe plan mondial, in trimestrul al treilea din 2004, vanzarile de telefoane mobile au depasit 167 milioane de unitati, ceea ce reprezinta o crestere de 26% fata de perioada similara a anului trecut.