Grupul sud-coreean Samsung Electronics Co Ltd vrea să lanseze un program de vânzare a unor versiuni recondiţionate alte smartphone-urilor sale premium începând de anul viitor.
Potrivit sursei, Samsung va recondiţiona telefoanele din gama de vârf returnate companiei de utilizatorii care s-au înscris în programele de upgrade la noi versiuni pe pieţe precum Coreea de Sud şi SUA. Samsung va revinde aceste telefoane, dar la preţuri mai mici. Sursa a refuzat să precizeze care va fi reducerea de preţ ce va fi aplicată pentru telefoanele recondiţionate şi nici care sunt pieţele vizate sau numărul vizat de dispozitive recondiţionate.
Nu este clar cât de mult vor fi recondiţionate telefoanele, însă Reuters precizează că în mod normal telefoanele recondiţionate au o nouă carcasă sau o nouă baterie. Potrivit analiştilor de la BNP Paribas, telefoanele iPhone recondiţionate se comercializează la o valoare de aproximativ 69% faţă de preţul original de vânzare la un an de la lansare, în timp telefoanele Samsung Galaxy recondiţionate se vând la 51% din preţul iniţial pe piaţa din SUA.
Samsung, cel mai mare producător mondial de smartphone-uri, vrea să-şi maximizeze eficienţa în materie de costuri şi de asemenea să menţină marja operaţională pentru 10%, chiar dacă vânzările smartphone-uri pe piaţa mondială au atins nivelul maxim.
Analiştii sunt de părere că telefoanele recondiţionate ar putea ajuta Samsung să îşi crească prezenţa pe pieţele emergente, cum este India, unde un smartphone care costă 800 de dolari este inaccesibil pentru marea majoritatea a consumatorilor. Rivalul american Apple vinde telefoane iPhone recondiţionate pe mai multe pieţe, inclusiv în SUA, dar până acum nu a dezvăluit cifrele de vânzări. Grupul american vrea să vândă astfel de iPhone recondiţionate chiar şi în India, unde un preţul mediu al unui smartphone este de maxim 90 de dolari.
Firma Deloitte estimează că piaţa smartphone-urilor second-hand se va ridica la 17 miliarde de dolari în acest an, aproximativ 120 de milioane de dispozitive urmând să fie comercializate, adică aproximativ 8% din vânzările totale de telefoane inteligente. 'Unii consumatori ar putea prefera să cumpere un smartphone premium recondiţionat în locul dispozitiv ieftin dar nou, ceea ce ar putea canibaliza vânzările de dispozitive noi ale producătorilor ieftini', subliniază Deloitte.